به گزارش هنرآنلاین، همزمان با معرفی برترین چهره‌های حوزه تئاتر سال ۹۵ بزرگداشت استاد اسماعیل شنگله و دکتر علی اکبر فرهنگی در جشن سالیانه انجمن منتقدان خانه تئاتر برگزار می‌شود.

شانزدهمین مراسم سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، عصر پنجشنبه 23 شهریور در تالار زنده‌یاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود و در این مراسم آئین نکوداشت استاد اسماعیل شنگله کارگردان و بازیگر تئاتر و نیز دکتر علی‌اکبر فرهنگی استاد دانشگاه و پدر مدیریت رسانه، برگزار خواهد شد.

معرفی بهترین نمایش‌ها، بهترین گروه تئاتری، بهترین عضو انجمن، بهترین ناشر و مؤثرترین برنامه رادیویی و تلویزیونی حوزه تئاتر در طول سال 1395 از دیگر بخش‌های این مراسم است.

اعطای نشان مسئولیت اجتماعی به دو کارگردان جوان تئاتر و نیز تقدیر ویژه از دو چهره پیشکسوت و فعال تئاتر از دیگر بخش‌های این مراسم است.

علاوه بر این، از برگزیدگان شانزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر نیز در هفت گرایش رسانه‌ای تقدیر خواهد شد.

 

"ماتریوشکا" به تماشاخانه ایرانشهر باز می‌گردد

 نمایش "ماتریوشکا" به کارگردانی پارسا پیروزفر که پیش‌ از این نیز در این مجموعه تئاتری به صحنه رفته بود و مورد استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر قرارزگرفته بود، طی تقاضاهای متعدد مخاطبان مجموعه، بار دیگر و از تاریخ 26 شهریور در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌رود.

این نمایش با بازی پارسا پیروزفر تا 6 مهرماه اجرای خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر سالن دکتر ناظرزاده کرمانی مجموعه میزبان دو نمایش "فروغ ساراپینا" به کارگردانی محسن حسینی و "هزار شلاق" به کارگردانی احسان ملکی است که نمایش "فروغ ساراپینا" روز چهارشنبه 22 شهریور به اجرای عمومی خود در این سالن خاتمه می‌دهد و نمایش "ماترویشکا" از 26 شهریور به صحنه می‌رود.

 

 اجرای مجدد "پچپچه های پشت خط نبرد" در پردیس تئاتر شهرزاد

این نمایش پس از وقفه‌ای کوتاه از روز سه شنبه 21 شهریور ماه 96 ساعت 20 به اجراهای خود ادامه خواهد داد.

"پچپچه های پشت خط نبرد" یکی از بهترین آثار نمایشی درحوزه جنگ و دفاع مقدس است که علیرضا نادری نوشته و اشکان خیل‌نژاد آن را کارگردانی کرده است.

نوید محمدزاده، حمیدرحیمی، مهدی فریضه، سینا بالاهنگ، امیراحمد قزوینی، محمدهادی عطایی،کیوان ساکت‌اف و محمد اشکان‌فر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال و گیشه این تماشاخانه واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، شماره 74 مراجعه کنند.

 

نمایش "شیرهای خان باباسلطنه" دو اجرایی شد

این نمایش کمدی، موزیکال به نویسندگی وکارگردانی افشین هاشمی در روزهای پنجشنبه وجمعه 23 و 24 شهریور در دو سانس 18 و 21:30 به صحنه می‌رود.

گلاب آدینه، محمدرضا مالکی، شهرام مسعودی، علیرضا ناصحی، وحید نفر، محمدرضا آزادفر، افشین هاشمی، مسیح کاظمی، فاطمه حیدری‌فر، النازسلیمانی، احسان بیات‌فر، مانیا علیجانی، صبا گرگین‌پور، مهدی پناهی، محمد دائی‌چین، مبین دودانگی، معین طاهری‌طاری، صابر گل‌محمدی و مونا فرجاد بازی‌سازان این نمایش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال وگیشه پردیس تئاتر شهرزاد واقع درخیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، شماره 74 مراجعه کنند.

 

تغییر ساعت اجرای نمایش "شام با دوستان"

ساعت اجرای نمایش "شام با دوستان" به نویسندگی و کارگردانی ایوب (عماد) ابوالفتحی که در تماشاخانه سه نقطه سالن رکن‌الدین خسروی در حال اجراست  به 20:30 تغییر کرد.

نمایش "شام با دوستان" در مراسم افتتاحیه میزبان هنرمندانی همچون مهوش وقاری، محمد ساربان، میر نادرمظلومی، اکبرسنگی، علی برقی و عکاسان و خبرنگاران بود.

نمایش "شام با دوستان" تا 30 شهریور ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.

کامبیز نیک آمیز،آرام سلیمانی، هدی فلاح، عباس خداوردیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه کننده: علی کوچک‌خواه، دستیار کارگردان: پریا وفایی، برنامه ریز و هماهنگی: کامبیز نیک آمیز، منشی صحنه: عطیه خدابنده‌لو، طراح و مجری گریم: شاهین فتحی، طراح ومدیر صحنه: آرمان غیبی، طراح نور و صدا: پریا وفایی، عکاس: ریحانه وفایی و معصومه احدی، مدیر فیلمبرداری: رضا رهبری فر، مدیر روابط عمومی: فریناز رهبر، طراح پوستر و بروشور: معصومه احدی و محمد (مانی) حق جو به عنوان مشاور رسانه و تبلیغات اشاره کرد.

 

نمایش "ماه هفتم" در اداره تئاتر به صحنه می‌رود

 نمایش “ماه هفتم به کارگردانی امیر زواش از شهریور تا 5 مهر هر روز از ساعت 20 به مدت 50 دقیقه در خانه‌ نمایش اداره تئاتر، به روی صحنه می‌رود.

 در نمایش "ماه هفتم" فاطمه سرلک، مهسا نظری و امیر زاوش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 این نمایش برنده جایزه در بخش‌های نویسندگی،کارگردانی و بازیگری از جشنواره تئاتر دفاع مقدس ساوه شده است.

 در خلاصه داستان ماه هفتم، آمده است: وقتی بمب شیمیایی سد مادری و مادرانگی می‌شود در حالیکه قرار بود شور زندگی در قالب کودکی شاد حاصل یک عشق باشد سالها فقط حسرت و دلتنگی بر جای ماند ....

 از دیگر عوامل ماه هفتم می‌توان به دستیار کارگردان: حسین کاوه، طراح صحنه: کسری ابراهیمی، منشی صحنه: مریم جیریایی،گریم: محسن ابراهیمی و پوستر و بروشور: حسین کاوه اشاره کرد.

امیر زاوش کارشناس ادبیات نمایشی و کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر، فعالیت هنری خود را از سال 1378 آغاز کرده است و تاکنون نمایشنامه‌های ماه هفتم، من صبر می‌کنم اگرچه حلوایی نیست، زخمه، واپسین رقص برگ با باد و زن‌ها همیشه منتظرند ... را نگاشته است.

 علاقه‌مندان به تماشای نمایش "ماه هفتم" جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

 خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر در میدان فردوسی، بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، کوچه محمد آقا واقع است.