سرویس تئاتر هنرآنلاین: علی پویان کارگردان و مدرس تئاتر درباره اجرای نمایش "گالیله" نوشته برتولت برشت که از وصیت‌ها و آرزوهای هنری حمید سمندریان است به هنرآنلاین گفت: با اینکه این نمایشنامه در قرن 17 اتفاق افتاده است، قصد دارم آن را مانند نمایش "دشمن مردم" به نگاهی امروزی اجرا کنم. در نظر دارم پیام من به تماشاگران که اکثریت آن‌ها را قشر جوان خواهند بود به روز باشد و این نمایش را برای امروز همه نسل‌ها و همه سرزمین‌ها به روی صحنه آورم.

او با بیان اینکه شیوه اجرایی نمایش کاملاً متاثر از اثر برتولت برشت به شیوه فاصله‌گذاری است، عنوان کرد: این اثر به صورت کلاسیک اجرا نخواهدشد و آن را مدرن به صحنه می‌آورم. تماشاگر در نوع بازی‌ها، دکور، نور، طراحی لباس شاهد یک کار نو خواهد بود. ضمن اینکه به نگاه و آموزه‌های استاد سمندریان نسبت به اجرا نیز متعهد و وفادار خواهم بود.

این کارگردان درباره بازیگران این نمایش گفت: با ایوب آقاخانی مذاکراتی درخصوص بازی در این نمایش شده است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد. اما جهانگیر الماسی، ژاکلین آواره، فاطمه امینی، بابک قادری، حمیدرضا سنگیان، امیر مولوی، بنیامین بخشی‌زاده، بهروز سروعلی‌شاهی، شاهین اعلایی، شبیر پرستار، پژمان کاشفی و آقای توکلی در این نمایش به عنوان بازیگر حضور خواهند داشت.

پویان درباره طراحی صحنه نمایش نیز متذکر شد: از آنجا که "گالیله" اجرایی کلاسیک نخواهد داشت، طراحی صحنه آن نیز مدرن است و توسط وحید لاری که پیش از این نیز با او همکاری داشته‌ام، انجام خواهد شد. بیشترین اتفاق این نمایش در فلورانس و در کتابخانه و محل تحقیقات گالیله رخ خواهد داد و از آنجا که موضوع تلسکوپ است طراحی آن به صورت گرد و سکو مانند انجام شده است. طراحی کاربردی که تداعی کننده آسمان، زمین وخورشید است.

یادآور می‌شود نمایش "گالیله" به دراماتورژی حسن باستانی از 13 مهر ماه تا 15 آبان ماه در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد آمد.