به گزارش هنرآنلاین، در پیام مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آمده است:

تولدِ تئاتر، بی‌رخصتِ زمان و مکان اتفاق می‌افتد و به همین تمایز، تئاتر، بی‌هیچ فاصله‌ای با مخاطب خویش در گفتگوست. "تئاتر خیابانی" مخاطب خود را انتخاب می‌کند و تصمیم می‌گیرد که کجا و چگونه، چشم عابران را به دیدن و دوباره دیدن آن چه که می‌تواند نشاط عقلی و وجد محیطی را ممکن سازد جلب نماید. سهولت ارتباط با مخاطب، دسترسی به ارتفاع فهم مشترک، نقد و پرسش‌گری و توجه به حقوق و وظایف اجتماعی از مولفه‌های تئاتر خیابانی است که بی‌واسطه در انتقال ایده ذهنی و تبدیل آن به اتفاق نقش دارد. 

مریوان این کهن اقلیم سربلند، این افتخار را دارد که پرچم ایران را به یُمن تئاتر خیابانی به اهتزار درآورده است. این پرچم و این اهتزار از آن رو شوق‌آور و نشاط‌بخش است که خشم و خشونت بیرون از دامنه‌های مرزی، هرگز نتوانسته است خدشه‌ای در آرامش و امنیت این سرزمین باشد. مریوان مظهر انسان دوستی و صلح‌اندیشی است و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، رسانه مردمان نجیب و خردمند این جغرافیاست.

با سپاس بسیار از هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده، مردمان شریف مریوان، همکاران ارجمندم در ستاد برگزاری جشنواره، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیران و مسئولین همراه شهرستان مریوان،  انجمن هنرهای نمایشی کردستان و شعبه مریوان و تقدیر از اساتید، داوران، و اصحاب محترم رسانه، آرزو می‌کنم که همه خیابان‌های این سرزمین به کیمیای تئاتر، راهی برای رسیدن به رستگاری باشد.

لازم به ذکر است، دوازدهمین جشنواره بین‌­المللی تئاتر خیابانی مریوان 17 تا 22 شهریورماه برگزار می‌شود.