به گزارش هنرآنلاین؛ در متن علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

بار دیگر هنر مردمی تئاتر خیابانی، شور و شوق همگان را برمی­‌انگیزد و دوازدهمین گام استوار خود را در پی تجربه پربهای سالیان با درایت و متانت برمی‌دارد.

 این رویداد هنری که به همّت هنرمندان کوشای مریوان بنیانگذاری گردیده اینک می‌بایست افق روشن فعالیت‌های خود را در معرض دید قرار دهد و با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند ادوار پیشین و توجه به ایده‌­های نوین، به سوی اهداف متعالی خود حرکت نماید.

سرمایه ارزشمند و پایدار این جشنواره، هنرمندان پرانگیزه و فعال و نیز هموطنان شریف و هنردوست استان کردستان هستند که با حضور و استقبال شایسته،  برشکوه جلوه این رویداد ارزشمند هنری می‌افزایند.

توجه به ذخایر و داشته‌های گران‌سنگ فرهنگ و هنر ایران اسلامی در اقوام و اقلیم‌های گوناگون کشور می‌تواند فرصتی بی‌بدیل برای تولید آثار ارزشمند نمایشی باشد. تلاش برای ارتباط موثر و روزآمد با مخاطبان از دیگر ضرورت‌ها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های جشنواره تئاتر خیابانی است که امید است در کنار سایر موارد لازم مورد توجه برنامه‌­ریزان قرار گیرد.

برای تمام دست‌اندرکاران این حرکت ارزشمند هنری، به ویژه هنرمندان عزیز و حاضران در جشنواره آرزوی توفیق و سرافرازی روزافزون دارم.

لازم به ذکر است، دوازدهمین جشنواره بین‌­المللی تئاتر خیابانی مریوان 17 تا 22 شهریورماه برگزار می‌شود.