هنرآنلاین: مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد شهریورماه امروز یکشنبه 12 شهریورماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و رئیس هیئت امنا هنرمندان پیشکسوت، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و جمعی از هنرمندان در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: از آنجا که امنیت امروزمان را مدیون رزمندگان و مدافعان حرم هستیم، تصمیم گرفتیم این مراسم را به احترام شهدای مدافع حرم و به ویژه شهید محسن حججی با رونمایی از قطعه موسیقی  "آذر عشق" اثری از استاد ابوالفضل صادقی‌نژاد یکی از هنرمندان پیشکسوت که به پشتیبانی مشترک دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما، موسسه هنرمندان پیشکسوت و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی تهیه شده است، آغاز کنیم.   

در ادامه این مراسم علی مرادخانی ضمن تبریک و خیرمقدم به هنرمندان شهریوری‌ گفت: طبق آنچه در طالع بینی متولدین این ماه آمده است، متولدین ماه شهریور عمدتا با کار و کوشش فراوان شناخته می‌شوند.

او افزود: امیدوارم هیچ اتفاق تلخی در ایران شاهد نباشیم و همواره شاهد جشن و تولد باشیم و این را بدانیم که حضور در این جشن تولدها، باعث درک متقابل از یکدیگر می‌شود. در زمانه‌ای که با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی در واقع انسان‌ها تنهاتر شده‌اند، امیدوارم این ارتباطات و جشن‌ها ادامه‌دار باشد و  البته حضور خانواده‌ها در کنار هنرمندان یکی از ویژگی‌های  خوب این جشن‌هاست.

گوهر خیراندیش نیز هنگام بریدن کیک تولد خود ضمن تبریک به همه هنرمندان شهریورماه، گفت: امیدوارم همواره شاهد سربلندی، آرامش، صلح و امنیت در ایران باشیم و در هیچ کشوری جنگ نباشد.

نصرالله وحدت نیز با خواندن بیت "پر در مقام تجربه دوستان مباش صائب / که زود بی‌کس و بی‌یار می‌شوی"، گفت: من امروز متوجه شدم، معنی این شعر خوب نیست، زیرا من امروز همه‌کس را اینجا دارم و این با هم بودن‌ها برایم ارزش زیادی دارد.

ایران درودی هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی نیز که به تازگی وارد هشتاد و یکمین سال تولد خود شده است، گفت: من ۸۱ سالم است و از این بابت خیلی خوشحالم. امیدوارم سه سال دیگر هم زندگی کنم تا موزه‌ام افتتاح شود. از آقای مرادخانی و عظیمی تشکر می‌کنم، زیرا بهترین کار ممکن را برای هنرمندان این کشور انجام دادند.

او ادامه داد: ای کاش برای هنرمندان جوان، بیمه‌ای در نظر بگیرید. من سال گذشته سه‌بار در بیمارستان بستری بودم و فکر می‌کنم وزارت ارشاد وظیفه دارد که همه هنرمندان را بیمه کند.

این بانوی هنرمند نقاش با آرزوی خوشحالی برای تک‌تک میهمانان حاضر در این مراسم، تاکید کرد: من در این سن با وجود مریضی، آن را به جوانی ترجیح می‌دهم. برای شما دعایی به‌جز این‌که به هنرتان وابسته باشید ندارم، زیرا خداوند شما را دوست دارد که این همه خلاقیت به شما بخشیده است.

حسن تقوی(مینیاتور)، گوهر خیراندیش (سینما و تلویزیون)، محمد احمدی (نویسنده و کارگردان تئاتر)، ایران درودی (نقاش)، عباس مشهدی‌زاده (تجسمی)، خسرو روشن (نقاشی خط) ، محمد احدی (نمایش)، جعفر حسن‌خانی(موسیقی)، شهلا ریاحی (سینما و تلویزیون)، علی اصغر ریسه (نمایش)، هوشنگ توکلی (سینما و تلویزیون)، مهین افشان‌پور (تجسمی)، محمد ناصری‌پور (نقاشی)، مهرزمان فخار منفرد (نگارگری)، عبدالکاظم صادقان (خوشنویسی)، علی قلم‌سیاه (تجسمی)، محمد سلمانی‌ثمره‌ای(غزل سرا) و علی‌اکبر اسکندری(سینما)، فریده سپاه  منصور (تئاتر و سینما) از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.