به گزارش هنرآنلاین، نمایش "بازی بی‌پایان" نوشته‌ الیزا اورامی و با کارگردانی اردلان شجاع کاوه از روز ‌سه‌شنبه 14 شهریورماه- ساعت 19- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: مردی در خلوت خود، در توهم و گناه، غوطه می‌خورد. او مراقبت می‌خواهد و صبر. پرستاری طلب می‌کند. پرستار می‌آید با کوله باری از خاطره و رنج، می‌ترسد و می‌ترسیم و گاه می‌خندیم به سرنوشت پر از اختیارمان!

در این نمایش خسرو شهراز، الیزا اورامی و دیانوش آصف وزیری به ایفای نقش می‌پردازند. 

همچنین پویان مقدم به عنوان طراح صحنه، فرناز جاودان فرد به عنوان طراح لباس، اردلان شجاع کاوه را در اجرای این نمایش یاری می‌کنند. دیگر عوامل اجرا عبارتند از: طراح نور: امیر مهرورزان/ انتخاب تصاویر و فیلمبردار: پویان مقدم/ دستیار کارگردان: کیانوش ایازی/ منشی صحنه: فاطمه حاتمی/ روابط عمومی و تبلیغات: مسعود همتیان

یادآور می‌شود نمایش "بازی بی‌پایان" نوشته‌ی الیزا اورامی و با کارگردانی اردلان شجاع کاوه از 14 تا پایان شهریورماه- ساعت 19- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران خواهد بود.

علاقه‌مندان به منظور تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن 09033411993 تماس بگیرند یا به سایت تیوال مراجعه کنند. 

 

آغاز نمایش "خانه عروسک"

نمایش "خانه عروسک" اثر معروف هنریک ایبسن با دراماتورژی مهدی حسینی از روز یکشنبه 12 شهریور ماه با کارگردانی سعید حشمتی در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

خانهٔ عروسک یا عروسک‌خانه نمایشنامه‌ای است از هنریک ایبسن (۱۸۲۸-۱۹۰۶) شاعر، نمایشنامه‌نویس و درام نویس نروژی است که در سال ۱۸۷۹ نگاشته شد و در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری خوانده می‌شود. عروسک‌خانه داستان بیرون آمدن از توهم، و طغیان زنی به نام نورا را شرح می‌دهد.

نیلوفر پارسا، شهریار فرد، مهدی حسینی، تیام منیری، رامین مسیبی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش نیز به این ترتیب هستند: دراماتورژ: مهدی حسینی، طراح صحنه: سعید حشمتی، طراح لباس: الهه لطفی، طراح نور: رسول طاهربخش، ساخت و انتخاب موسیقی: پیمان شیر پور، ساخت تیزر: محسن لبافی، عکس: رامین زمین پیما، سارا کلوند، محمود پیری؛ دستیار کارگردان: سیاوش جمشیدی ، سوگل ایرانپور؛ مدیر اجرا: میلاد حسینی؛ مدیر صحنه: مهرسا دبیر سلیمانی، طراحی: سارا حسینی، طراح پوستر و گرافیک: مهدی طالقانی و تنظیم صدا: مهرآفرین بهروان.

 

نمایش "هیپولیت" به فستیوال بین المللی تئاتر زوگرافو آتن دعوت شد

"هیپولیت" اثر اوریپید به دراماتورژی و کارگردانی فرزاد امینی که سال گذشته در تالار حافظ روی صحنه رفت؛ مورد توجه و استقبال سفیر یونان قرار گرفت.

این نمایش به دعوت سفیر یونان و فستیوال بین المللی تاتر زوگرافو آتن، ١٢ شهریور در آتن روی صحنه می‌رود.

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تاتر زوگرافو با نمایش "هیپولیت" خواهد بود و شهردار آتن نیز یکی از مدعوین این اجرا خواهد بود.

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: الناز اسماعیل زادگان، سروش حائری، سرور خسروانی، مهرنوش ستاری، بهرام عباسی فرد، عماد قرهی و نیره سادات میرزایی.

لازم به ذکرست که پارمیس امینی طراحی لباس این اجرا را به عهده دارد و آرش فصیح نیز مدیر تولید و دستیار کارگردان این اجراست.

این نمایش  مرداد و شهریور ١٣٩٥ در تالار حافظ روی صحنه رفت.

 

اجراهای ویژه "عصر تجربه" در تئاتر مستقل تهران

با توجه به حضور و ظهور تئاتر تجاری امکان نفس کشیدن برای گروه‌های تجربه‌گرا و جسور، روز به روز تنگ‌تر می‌شود و این خطر وجود دارد که این گروه‌های جوان به تغییر بازیگر برای اجرای عمومی و یا متوسل شدن به تهیه‌کنندگان سودجو فکر کنند.

از این رو تئاتر مستقل تهران با همکاری و حمایت مرکز هنرهای نمایشی امکانی را به صورت کاملا رایگان برای اجرای آثار هنرمندان به وجود آورده تا تماشاگران با گونه‌ای بسیار جسور و با کیفیت از تئاتر مواجه شوند که دغدغه‌اش تنها هنر تئاتر است.

بدین ترتیب نمایش های "1974" به کارگردانی محمد شجاعی، "مورچه‌ها" به کارگردانی علی مسعودی، "کوریولانوس" به کارگردانی حامد اصغرزاده و "درباب ماراساد" به کارگردانی حسام لک در مدت زمان 90 روز اجرا خواهند شد.

لازم به ذکر است فروش بلیت اجراهای "عصر تجربه" از طریق سایت تیوال انجام خواهد شد.

 

محسن قاضی مرادی در شب تولدش زنگ افتتاح نمایش "شام با دوستان" را به صدا در آورد

زنگ افتتاح نمایش "شام با دوستان" به نویسندگی و کارگردانی ایوب (عماد) ابوالفتحی شامگاه پنجشنبه 9 شهریور ماه ساعت 19:30 در تماشاخانه 3 نقطه سالن رکن الدین خسروی توسط محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با شب تولدش نواخته شد.

نمایش "شام با دوستان" در مراسم افتتاحیه میزبان هنرمندانی همچون مهوش وقاری، محمد ساربان، میر نادرمظلومی، اکبرسنگی، علی برقی و عکاسان و خبرنگاران بود.

نمایش "شام با دوستان" از 9 شهریور تا 30 شهریور ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود.

کامبیز نیک آمیز، آرام سلیمانی، هدی فلاح، عباس خداوردیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه کننده: علی کوچک‌خواه، دستیار کارگردان: پریا وفایی، برنامه‌ریز و هماهنگی: کامبیز نیک آمیز، منشی صحنه: عطیه خدابنده لو، طراح و مجری گریم: شاهین فتحی، طراح و مدیر صحنه: آرمان غیبی، طراح نور و صدا: پریا وفایی، عکاس: ریحانه وفایی و معصومه احدی، مدیر فیلمبرداری: رضا رهبری فر، مدیر روابط عمومی: فریناز رهبر، طراح پوستر و بروشور: معصومه احدی و محمد (مانی) حق جو به عنوان مشاور رسانه و تبلیغات اشاره کرد.