سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "جویندگان عشق" نوشته علی اکبر اصانلو و ساسان قجر از زنجان یکی از نمایش‌های راه‌یافته به هجدهمین جشنواره نمایش آیینی و سنتی است که امروز جمعه 10 شهریورماه در دو نوبت 17:30 و 19:30 در خانه نمایش  اداره تئاتر روی صحنه می‌رود.

ساسان قجر با بیان اینکه داستان "جویندگان عشق" الهام گرفته از فرهنگ قصه‌گویی ایران است، در رابطه با این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش داستان جوانی است که عاشق دختری می‌شود ولی مدتی بعد متوجه می‌شود دختر ناپدید شده و بعد از گذشت چند سال دختر را پیدا می‌کند، ولی دختر طلسم شده و چهره‌اش تبدیل به عجوزه‌ای پیر شده و جوان برای پیدا کردن طلسم جوانی معشوقه خود راهی کویر می‌شود و طلسم جوانی را پیدا می‌کند و دختر را به حالت قبلی برمی‌گرداند.

این هنرمند که سابقه طولانی در زمینه فعالیت سیاه‌بازی دارد با اشاره به چگونگی اجرای این نمایش، توضیح داد: ما در این کار از شیوه  سیاه بازی بهره بردیم با این تفاوت که تصمیم گرفتیم دست به نوآوری‌هایی بزنیم، از جمله اضافه کردن حرکات پانتومیم. همچنین سعی کردم در این کار از تکنیک‌های سیاه بازهای معروف همچون سعدی افشار و ذبیح ا‌له ماهری و قطعاتی از نمایش‌های سیاه‌بازی معروف که در دست بود الهام بگیرم. ما در این  کار زن پوش هم داریم تا آن احساس عاطفی که میان شخصیت زن و مرد نمایش باید به وجود بیاید به راحتی به تصویر کشیده شود.

در این نمایش که توسط موسسه تئاتر آزاد بهاران تولید شده است، رحمان محمدی، عباس ادیب، محمد احمدی، محمد امین محمدی، الهه نصیری، آرمان دانش پناه و ساسان قجر به ایفای نقش می‌پردازند.

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی تا 15 شهریورماه با دبیری داوود فتحعلی‌بیگی در تهران برگزار می‌شود.