سرویس تئاتر هنرآنلاین: سمیه مهری نویسنده و کارگردان نمایش "کژدم" که این نمایش را از 29 مردادماه ساعت 21 در سالن جمشید مشایخی پردیس تئاتر تهران به روی صحنه آورده است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش این نمایشنامه، گفت: من در نظر داشتم به عنوان روانشناس ادای دینی به کسانی کنم که برخی افراد جامعه با ورود به حریم خصوصی آ‌ن‌ها تاثیرات مخربی در زندگی‌شان گذاشتند و این موضوع درد مشترک اجتماعی است که مردم متوجه نمی‌شوند که چه اتفاقاتی را در زندگی آن افراد رقم می‌زنند و با انتشار فیلم‌ها و قضاوت‌های نابه‌جا درباره زندگی خصوصی آن‌ها، سرنوشت‌شان را به  نابودی می‌کشانند.

او همچنین با اشاره به رباعی از خیام در ادامه اضافه کرد: انسان‌ها از گناه مبرا نیستند و هر کدام از ما زندگی شخصی و خصوصی داریم که تنها خودمان و ستارالعیوب از آن آگاه است و اگر کسی به آن ورود کند ما هم از اجتماع و خانواده طرد خواهیم شد. اسرار اَزَل را نه تو دانی و نه من /  وین حرفِ معمّا نه تو خوانی و نه من؛ هست از پس پرده گفت‌وگوی من و تو / چون پرده برافتد، نه تو مانی و نه من.

مهری درباره شیوه اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: "کژدم" اثری مستندگونه و همچنین رئال است، به این دلیل که معادل آن در این دنیا وجود دارد و به زندگی بسیاری از انسان‌ها تعمیم پیدا می‌کند.

این کارگردان که خود یکی از نقش‌های این نمایش را بازی می‌کند در خصوص معیار انتخاب نقش‌آفرینان این اثر عنوان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه قرار نبود که در این نمایش بازی کنم زیرا معتقدم که کارگردان باید مسائل را از بیرون هدایت کند. اما در روزهای نزدیک به اجرا به دلیل اینکه بازیگر نقشی که خودم اکنون آن را ایفا می‌کنم امکان آن را نداشت که با گروه همکاری داشته باشد، از آنجا که به این شخصیت تسلط داشتم تصمیم به بازی در این نقش گرفتم.

او در ادامه افزود: پیش از این نمایش با شیوا خسرومهر همکاری داشته‌ام و می‌دانستم که توانایی ایفای این نقش را دارد. درخصوص شراره رخام به دلیل اخلاق‌مداری که در او سراغ داشتم، علاقه‌مند بودم که با او کار کنم. اما در روند آماده‌سازی این نمایش متوجه شدم که انتخابهایم بسیار درست بوده و شراره رخام اشتباهی به سمت سینما و تلویزیون رفته و او بازیگر صحنه است.

کارگردان نمایش "کژدم" با اشاره به اینکه از استقبال تماشاگران بسیار رضایت دارم، اذعان داشت: منطقه‌ای که پردیس تئاتر خاوران در آن واقع شده است تاکنون از تئاتر محروم بوده و مردم آنجا در صورتی که اثر خوبی به صحنه بیاید با گشاده‌رویی از نمایش‌های روی صحنه استقبال می‌کنند و این در حالی است که در همین زمان تئاترهای برخی از تماشاخانه‌های مرکز شهر 4 یا 5 تماشاگر دارند.

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه‌کننده: سیدعباس میری، مشاور کارگردان: دکتر ناصر آقایی، دستیار کارگردان: فرشید ابوالحسن‌زاده و احمد حامدی، آهنگساز و تنظیم موسیقی: مهربد ثاقب‌فر،‌ نوازنده: بهنام خندان‌، منشی صحنه: مهسا کبریائی‌زاده و سهیل قاسم خانی، ‌طراح صحنه: روح الله امامی،‌ ساخت آنونس: عباس یوسفیان، آتوسا ذی‌نوری،‌ برنامه ریز: جلال حسنوند، طراح لباس: هدیه رسولی،‌ عکاس: حامد بصیر،‌ روابط عمومی: احمد حامدی و ‌مشاور رسانه‌ای: الهه حاجی زاده.

نمایش "کژدم" تا 23 شهریور ماه در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.