به گزارش هنرآنلاین، رپرتوار سه نمایش اقتباسی از گروه وناگهان به کارگردانی فاطیما بهارمست، مرتضی حقیقت بیان و صبا آزادی توسط هیئت داورانی با ترکیبی خاص و شکلی متفاوت داوری خواهند شد.

در شب دوم اجرای "چرا که صدای تو با صدای من آشناست" به کارگردانی فاطیما بهارمست، رامتین شهبازی مدرس دانشگاه و نشانه‌شناس نخستین داوری بود که به تماشای این نمایش نشست و با حضور او داوری این نمایش‌ها آغاز شد.

طی روزهای آتی پنج داور دیگر به نوبت از این نمایش دیدن کرده و نتایج داوری خود را اعلام خواهند کرد.در این شیوه داوری هر داور مجزا می‌تواند به دیدن نمایش برود و آرای خود را با جزئیات در فرم تخصصی که برای تک تک اجزای نمایش تعیین شده به هیئت نظارت بر داوری اعطا کند. داور هفتم تماشاگران هستند که هر شب فرمی مانند هیئت داوران را پر کرده و به هیات مدیره گروه تحویل می‌دهند که یک رای، متعلق به تماشاگر خواهد بود.

رامتین شهبازی درخصوص شرکت در این داوری گفت: پیشنهاد داوری این رپرتوار را از سوی دوستم روزبه حسینی پذیرفتم. مهمترین دلیل آن متفاوت بودن شکل برگزاری این نمایش‌ها و  داوری آن بود که برایم بسیار تازگی داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: این نوع داوری ویژگی بزرگی دارد که این است که داور مجبور نیست در یک روز و زمان مشخص اجرا را ببیند، در صورتیکه داوری در یک روز شرایط مناسبینداشته باشد؛  می‌تواند روز مناسب را گزیده و به دیدن اجرا برود. بنابراین گروه اجرایی نیز فشار داوری را حس نمی‌کنند و اجرا را برای داور روتوش نمی‌کنند و داور همزمان با تماشاگر گروه را داوری می‌کند. درصورتیکه این حرکت ادامه‌دار باشد می‌تواند تبدیل به یک جریان پیوسته و خوب شود.

"چرا که صدای تو با صدای من آشناست" نوشته و با سرپرستی روزبه حسینی،کارگردانی فاطیما بهارمست و بازی وحید منتظری و فاطیما بهارمست، تنها تا جمعه 27 مردادماه ساعت 19 در تماشاخانه انتظامی روی صحنه خواهد رفت.

 

"مزاحم بورخس نشو!" دومین نمایش رپرتوار از 29 مردادماه در تماشاخانه‌ انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

"مزاحم بورخس نشو"! از یکشنبه 29 مردادماه به مدت 5 شب ساعت ١٩ در تماشاخانه‌ انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود. در این نمایش علی افشاری، سهیل بابایی و پریسا صنعت‌کار به ایفای نقش می‌پردازند.

پوستر نمایش "مزاحم بورخس نشو!" با کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان و نویسندگی و طراحی روزبه حسینی رونمایی شد. پوستر این نمایش، توسط حانیه همتی طراحی شده‌ است.

در خلاصه این نمایش نوشته شده‌است: ادی و کریستی، برادران نلسون به همراه خولیانا در میان خواب و نوشته‌های خورخه لوییس بورخس گیر افتاده‌اند.

این نمایش، دومین نمایش از سه نمایش رپرتوار گروه تئاتر "و ناگهان" است که آوا اعرابی موسیقی، نیما قپانوری طراح و سازنده‌ ویدومپینگ، نیما امین مهندسی صدا، هلیا شکری طراح لباس خولیانا، امیرمحمد نباتی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، الناز سروجهانی دستیار کارگردان، سعید جمشیدی‌پور مدیر اجرا، سارا حدادی مشاور رسانه‌ای، حانیه همتی طراح پوستر و عکاس، پدرام سفیدکار مدیر صحنه، الهام سروجهانی منشی صحنه، علی حقیقت‌بیان، عرفان خزائلی، امیرمحمد نصرالله‌زاده، امید جمشیدی‌پور دستیاران صحنه، گروه دکور 70 اجرای دکور، رحمان حسینی برنامه‌ریزی و هماهنگی رپرتوار از دست‌اندرکاران آن هستند.