سرویس تئاتر هنرآنلاین: آریان رضائی اردیبهشت و خرداد سال جاری نمایش "برلین" نوشته محمد یعقوبی را که به مسائل پنهانی روابط زن و مرد می‌پردازد، در مجموعه تئاترشهر و تماشاخانه پایتخت به صحنه آورد. این کارگردان جوان اکنون قصد دارد نمایشنامه دیگری از محمد یعقوبی را با عنوان "خداحافظ"، از دوم شهریور ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه پایتخت اجرا کند.

رضائی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر نمایشی، گفت: براساس شیوه اجرایی که دنبال می‌کنم به سمت موضوعات اجتماعی می‌روم و نمایشنامه‌های محمد یعقوبی به مسائل و معضلات اجتماعی آدم‌ها توجه دارد. در موضوعات اجتماعی بیشتر روابط زن و مرد مورد نظر است که عموما به روابط زن و شوهرها می‌پردازد و این از ویژگی‌های آثار محمد یعقوبی است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه در نمایش "برلین" نیز تمرکز بر رابطه زن و مرد بوده است، خاطرنشان کرد: در این نمایش نیز اختلاف و کشمکش بستر دراماتیک نمایش است.

او سبک اجرایی این اثر را براساس شیوه آگوستو بوال بنیان‌گذار تئاتر ستمدیدگان عنوان کرد و یادآور شد: در این شیوه اجرایی نمایش براساس ارتباط دو سویه مخاطب و بازیگر پیش می‌رود و تماشاگر در ساخت و شکل‌گیری فضای نمایش و پیشبرد آن سهیم است. به نوعی که بازیگر و مخاطب یکی شده و تبدیل به عنصری پویا در روند اجرایی می‌شوند.  

آریان رضائی درباره انتخاب بازیگران نمایش "خداحافظ" نیز گفت: طی گفت‌وگو با افراد مختلف به این نتیجه رسیدیم که بازیگران این نمایش باید دارای مهارت‌های تئاتری باشند و به سمت چهره‌های شناخته شده تصویری نرفتیم. معیار اصلی برای انتخاب بازیگر ارتباط‌شان با موضوع و شیوه اجرایی بوده است.

کارگردان نمایش "برلین" ضمن بیان اینکه آسیبی که در این نمایش مطرح می‌شود بررسی عللی است که باعث می‌شود افراد به طلاق و جدایی تن دهند، گفت: در فرآیند و روند اجرای این نمایش، به دنبال راه‌کارهایی مناسب در برخورد و پیشگیری از این آسیب‌ها و طلاق‌های عاطفی هستیم.

در خلاصه داستان این نمایش که برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود، آمده است: نمایش خداحافظ به مسائل و مشکلات روابط زنان و مردان در زندگی زناشویی می‌پردازد و شیوه اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازیگر و نمایشنامه‌نویس می‌شوند.

شیدا یوسفی و فرامرز قلیچ‌خانی بازیگران این اثر نمایشی هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از: اجراگردان: آریان رضائی، مدیرتولید: سعید سیادت، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، طراح نور: مجید سیادت، مدیر روابط عمومی: علی ژیان، تبلیغات: گروه جارچی، گروه کارگردانی: عاطفه گندم آبادی، سحرناز متعبد و نازنین شریعتی، طراح پوستر و بروشور: میثم خاوری، عکاس: نادر بهرامی، عکاس گروه جارچی: پریچهر ژیان و تیزر: نوید سیادت.

 نمایش "خداحافظ"، از دوم شهریور ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه پایتخت روی صحنه می رود و اجرای آن  تا 6 مهر ماه ادامه دارد.