سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "یک دقیقه و سیزده ثانیه" با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی، که از  یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده؛ شب گذشته میزبان امیریل ارجمند، بازیگر، خواننده و آهنگساز بود.

ارجمند پس از تماشای نمایش یادداشتی را در اختیار هنرآنلاین قرار داد و عنوان کرد: "یک دقیقه و سیزده ثانیه" نمایش نو و متفاوتی از لحاظ شیوه اجرایی است. در آثار برشت، همیشه می‌بینیم که یک موضوعی مطرح می‌شود و فاصله‌گذاری در آن ایجاد می‌شود؛ اما در این نمایش، شروع با یک فاصله‌گذاری اتفاق می‌افتد و تماشاگران آرام آرام وارد نمایش و موضوع آن می‌شوند. بسیار اتفاق خوبی است که دیالوگ در خود نمایش وجود ندارد؛ بازیگران مونولوگ می‌گویند، اما با تماشاگران دیالوگ برقرار می‌کنند. در واقع از جای دیگری این دیالوگ‌ها برقرار می‌شود، همانطور که ما هم باید از جای دیگری، عمیق‌تر و درونی‌تر به این معضل نگاه کنیم. "یک دقیقه و سیزده ثانیه" از هر لحاظ، متن، کارگردانی و بازی‌ها بسیار شریف و دلسوزانه است. بازیگران نمایش بسیار قوی بازی کردند و هر کدام در لحظه، دارای بداهه پردازی عالی برای ارتباط با مخاطب بودند. برای من بسیار لذت‌بخش بود که در یک فضا و نمایش متفاوت، با این معضل خیلی عمیق، مواجه شدم؛ بسیاری از لحظات نمایش، نزدیک بود گریه کنم و بابت خلق این لحظات به گروه نمایش تبریک می‌گویم.

لازم به یادآوری است، در این نمایش ۸۰ دقیقه‌ای که نگاهی به معضلات اجتماعی زنان به ویژه وضعیت زنان کارتن خواب دارد، سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای نقش می‌کنند.

"یک دقیقه و سیزده ثانیه" ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر میزبان مخاطبان خواهدبود.