سرویس تئاتر هنرآنلاین: پیمان یاحقی، دانش‌آموخته کارگردانی سینما است که چندی نیز در زمینه تهیه‌کنندگی تئاتر فعالیت داشته است، او اکنون نمایش "ادوارد و ننه" نوشته سیدحسن حسینی را به عنوان چهارمین تجربه کارگردانی تئاتر، با بازی سیدحسن حسینی و کاظم برزگر در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر روی صحنه دارد.

یاحقی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه گفت: این اثر سال های گذشته توسط سید حسن حسینی به نگارش در آمده بود و توسط خود او در جشنواره دانشجویی به روی صحنه رفته بود .بعد از همکاری دو پروژه مشترک با وی تصمیم گرفتیم که بنا به جذاییت متن  بار دیگر این نمایشنامه را به روی صحنه ببریم.

او با بیان اینکه گروه ما یک گروهی دانشگاهی است، یادآور شد: این نمایش دو بازیگر دارد، اما یکی از شخصیت‌ها به صورت تیپیکال و تیپ در تیپ چند کاراکتر را ایفا می کند.

این کارگردان جوان درباره خلاصه داستان نمایش گفت: ادوارد در خواب می‌بیند که سبیل هیتلر را کنده و جنگ جهانی دوم خاتمه یافته است. این خواب در او نهادینه شده و هیتلر به دلیل کار انسان دوستانه او دستور خاتمه جنگ را صادر می‌کند.

او درباره انتخاب پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر برای اجرای این نمایش توضیح داد: مدت زیادی است که تصمیم به اجرای این نمایش داشتم و از پارسال به صورت مکرر پیگیر آن بودم. آقای شریعتی پس از دیدن نمایش به گروه ما اعتماد کرده و  سالن را در اختیارمان گذاشت.

کارگردان نمایش ادوارد و ننه  در ادامه افزود: پلاتو اجرا همان کارگاه نمایش سابق است که ابعاد آن کمی کوچک‌تر شده و موقعیتی است برای اجرا که معمولاٌ در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد. ضمنا در همین پلاتو نمایش‌هایی در بدترین زمان‌های ممکن اجرا شده‌اند که رکوردهای خوبی از تماشاگر بر جای گذاشته‌اند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سیدحسن حسینی مشاور کارگردان، میلاد نظری، علیرضا یزدانی و مجید مهرآبادی دستیاران کارگردان، علی کجباف طراح صحنه، پیمان یاحقی طراح نور، محمد علیپور و فرهاد جاوید عکاس، سام ایزدی طراح پوستر و بروشور، محمد علیپور ساخت تیزر، سمیرا افتخاری مشاور رسانه، عارفه سرلک مسئول هماهنگی، علی صادقیان موسیقی، امیررضا هرمزی و علی‌اکبر مجدراد روابط عمومی، سهیلا انصاری مدیر تبلیغات اشاره کرد.