به گزارش هنرآنلاین، امیر جعفری بابیان اینکه یکی از کاستی‌هایی که در جشنواره‌های فرهنگی و هنری وجود دارد حرکت‌های مقطعی است، بر ضرورت استمرار و پیوستگی جشنواره‌هایی همانند تئاتر رضوی تأکید کرد.

این هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور افزود: جوان با استعداد در تمام عرصه‌های هنری کم نداریم بلکه در این زمینه نیازمند مدیریت و کشف استعداد هستیم.

جعفری عنوان کرد: در طول سال جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد، چراکه کشف استعداد و دیده شدن استعدادها در همین جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: جوانانی هستند که در تئاتر در اوج استعداد و آمادگی قرار دارند اما به دلیل نبود حمایت، دیده نمی‌شوند.

هنرمند تئاتر و سینمای کشور گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که جشنواره‌های تئاتر دارند، کشف استعدادهای جدید در میان بازیگران، نویسندگان، کارگردانان، داوران و تماشاچیان است که دستاورد بزرگی به‌خصوص برای جشنواره تئاتر رضوی محسوب می‌شود.

جعفری بابیان اینکه تئاتر از جنبه‌های مختلفی باروح انسان سر و کار دارد، عنوان کرد: تلفیق تئاتر و دین که روح انسان را به معنویت نزدیک‌تر می‌کند، تلفیق خوبی است تا از طریق آن نسل جدید و جوانان دهه ٧٠ به بعد را با امور معنوی و دینی آشنا کرد.

وی گفت: جشنواره تئاتر رضوی فرصت خوبی برای جذب جوانان به امور دینی است، چراکه در نسل ارتباطات، تلفیق تئاتر و دین سبب حرکت جوانان به سمت معنویت بیشتر می‌شود و آینده روشنی را در این زمینه رقم خواهد زد.

 

هدف از برگزاری جشنواره ها ایجاد تعامل میان هنرمندان است

محمد حاتمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی گفت: هدف از برگزاری جشنواره ها ایجاد تعامل میان هنرمندان و ایجاد رقابت سالم در تولید آثار فاخر نمایشی است.

محمد حاتمی با بیان اینکه تعامل سازنده و به چالش کشیدن و نقد نتایج مثبتی را به همراه دارد، اظهار کرد: جشنواره عاملی برای ارتقای تجربیات هنری و تلاش برای رفع عیب از آثار تولید شده است.

وی ادامه داد: البته باید جزء نگر باشیم، توجه به جایگاه هنر و سطح تئاتر و مقایسه آن با سایر آثار منتخب، می تواند به ایجاد انگیزه در رفع اشکال آثار ما را یاری رساند.

وی ضمن تاکید بر تداوم برگزاری جشنواره ها، خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر با محدودیت های کاری خود، تمام تلاششان را برای فراهم آوردن ابزار و ادوات صحنه بکار می برند و شاید در روز جشنواره و داوری کارها با استرس و تشویش همراه باشد، اما تداوم در اجرای مستمر اشکالات کار را کاهش می دهد.

حاتمی یادآور شد: امید است بعد از پایان جشنواره سیر عادی اجرای تئاتر بر روی صحنه ادامه یابد و شاهد پویایی این هنر ارزشمند باشیم.

وی تصریح کرد: آثار ارائه شده در یک جشنواره ملی، حاصل تلاش یکسال هنرمند است و بهتر است اجراها به همان روز جشنواره و داوری ختم نشود.

این هنرمند همچنین از مسافرت به خراسان شمالی خبر داد و گفت: نمایشی با عنوان پالت به روی صحنه برده ام و به زودی برای اجرای این نمایش به خراسان شمالی سفر می کنم.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود