سرویس تئاتر هنرآنلاین: آناهیتا غنی‌زاده مدیر آکادمی تخصصی هنری "راما" در گفت‌وگو با هنرآنلاین، درباره فعالیت‌های این آکادمی گفت: در واقع چند سال است که از تاسیس این آکادمی می‌گذرد و اکنون سومین سال فعالیت آن به صورت عملی است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون آموزشگاه‌ها، معدود آموزشگاهی دیده می‌شود که مشخصاً به تئاتر کودک و نوجوان بپردازند، اما  تمام تلاش ما از ابتدا بر آن بوده است که آموزش‌ها به صورت تخصصی و با استفاده از نیروهایی باشد که هم آموزش آکادمیک و تخصصی دیده‌اند و هم دارای تجربه لازم هستند. 

غنی‌زاده با بیان اینکه تاکنون بازخورد خوبی داشته‌ایم، عنوان کرد: آموزش‌های نمایشی ما در سه سطح خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود، البته نه تئاتر به معنای رسمی آن، بلکه در آموزش بیشتر تمرکزمان بر نمایش خلاق است و از هنرهای مختلف به عنوان تکنیک و روش استفاده می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: اعتقادی به تربیت بازیگر برای گروه سنی کودکان نداریم و معتقدیم با پرورش ویژگی‌های شخصیتی بچه‌های گروه سنی مختلف، آنها می‌توانند در حیطه‌های مختلف هنر یا هر جای دیگری رشد کنند. 

مدیر آکادمی تخصصی هنری "راما" با تاکید بر پرورش 4 ویژگی تمرکز، خلاقیت، اعتماد به نفس و گروه پذیری در آموزش کودکان و نوجوانان، یادآور شد: به اعتقاد ما افرادی که دارای این 4 ویژگی هستند به تبعش مهارت فردی پیدا کرده و سپس مهارت اجتماعی آنها شکل گرفته و در نهایت مهارت خوب زندگی کردن را خواهند آموخت. 

او با تاکید بر تمرکز این آکادمی در پرورش مربی متخصص این گروه سنی در شرایط فعلی که تعداد مربیان متخصص در این زمینه از تعداد انگشتان دست فراتر نمی‌رود، مجموع برگزاری کلاس‌های این دوره را 60 ساعت عنوان کرد و افزود: 70 درصد این دوره شامل کار عملی می‌شود و 30 درصد آن را  مباحث تئوری در بر می‌گیرد، همچنین منابعی به منظور مطالعه شرکت‌کنندگان، معرفی خواهد شد. 

غنی‌زاده در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه این دومین دوره جامع تربیت مربی نمایش خلاق است و دانش آموختگان گروه اول مشغول کار هستند. لازمه شرکت در این دوره علاقمندی به کودکان است و برای شرکت در آن آزمون و سنجشی برگزار نمی‌شود.

مدیر این آکادمی با ارائه پیشنهادی ادامه داد: بهتر آن است که شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر علاقه‌مندی به کار کردن برای گروه سنی کودک و نوجوان، تجربه‌هایی نیز در حوزه تئاتر کودک نیز داشته باشند هرچند این به معنی ایجاد محدودیت برای شرکت در دوره نیست. 

غنی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تاکید بر تاثیر و کارایی آموزش‌های غیر مستقیم در پرورش کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی دیگری نیز با هدف بالا بردن تجسم و خلاقیت کودکان با مدت زمان 3 ساعت برای مربیان و والدین در این آموزشگاه برگزار می‌شود. مربیان در این کارگاه به صورت عملی می‌آموزند که چگونه با بچه‌ها کار کنند و والدین نیز نحوه کار با کودکان و نوجوانان را در منزل خواهند آموخت.