به گزارش هنرآنلاین، در متن این پیام آمده است؛ خواستگاه دین و هنر فطرت کمال طلب، حقیقت جو و زیبا پسند آدمی است، که هدفش رشد و تعالی انسان و ایجاد جامعه ای ایده آل و آرمانی است. 

در دین مبین اسلام نیز هنر قدسی نمود و نماد وحدت الهی است که هنرمند با استعداد درونی خویش این وحدت را استنتاج نموده و آن را برحسب مهارت خویش به لباس زیبایی ملبس می سازد.

پیوند دین و مذهب با هنر یکی از ارزشمندترین مولفه های فرهنگی ما ایرانیان است؛ دارایی ارزشمندی که با توجه به مسائل اخیر دنیای اسلام و نیز دنیای متجدد، آدمی را از افتادن در ورطه ی افراط و تفریط  در حوزه نظر و عمل باز می دارد و اعتدال را برایمان به ارمغان می آورد.  

اینک دولت تدبیر و امید برخویش می بالد که در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی زمینه های تحقق این حماسه دینی و هنری را در استان خراسان شمالی "باب الرضا (ع) و گنجینه معرفتها" این کهن دیار آمیخته و آشنا با فرهنگ و هنر ناب اسلامی، ایرانی را فراهم نموده تا به برکت ساحت قدسی آن امام همام و به همت و ابتکار هنرمندان متعهد، جلوه هایی از مکارم و صفات حضرت امام رضا(ع)، در قالبی زیبا بازگو گردد. 

اینجانب ضمن تقدیرو سپاس از همه دست اندرکاران وخادمان این رویداد هنری، امیدوارم برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در توسعه و تحول هنر دینی کشور عزیزمان باشد. 

توفیق و تکریم هنرمندان شایسته و استمرار حضورشان در عرصه هنر را از ایزد منان مسئلت دارم.