سرویس تئاتر هنرآنلاین: علی شمس نویسنده و کارگردان نمایش "شب دشنه‌های بلند"، این اثر را از یکم مرداد ماه در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌آورد. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایشنامه "شب دشنه‌های بلند" گفت: نگره و رویکرد این نمایشنامه مانند دیگر کارهایم پست مدرن است. این اثر، داستانی را دستاویز قرار می‌دهد که از نظر من به عنوان مولف، در تاریخ تئاتر ایران قرار دارد. نمایش درباره بخشی از دوران نمایشنامه‌نویسی ایران است و فارغ از داستانی که روایت می‌کند، نویسنده به ذات نمایشنامه بدل می‌شود و با تعریف قصه برای تماشاگر مرور می‌شود. البته این نظر و تعریف شخصی من به عنوان نویسنده آن است و این حضور و حلول در نظر و شکل دیگری، امکان تغییر دارد.  

وی درباره شیوه روایی نمایش خاطرنشان کرد: تماشاگر در این اثر مانند نمایش "داستان‌های میان رودان" با پارودی محض روبرو نیست. "شب دشنه‌های بلند" در راستای ذهنی خودم یعنی بازی زبان و زمان، تقابل زبانی و شکست زمان در زبان با استفاده از رویکردهای پارودیک و نگره‌های ایرانی به شکل پست مدرن است. این اثر تلفیقی از نئورئال و پارودیک است و دو شکل و سوی متفاوت دارد که این دو قسمت با هم ارتباطی ندارند.   

این نویسنده و کارگردان درخصوص انتخاب بازیگران این نمایش یادآور شد: با برخی از بازیگران در نمایش‌های اجرا شده پیشین همکاری داشته‌ام، اما اتفاق مهمی که افتاده است، حضور مرضیه وفامهر بعد از 7 سال ممنوع‌الکاری است. بسیار خوشحالم که پس از این مدت و دریافت مجوز فعالیت، کارش را با نمایش من آغاز می‌کند.

علی شمس در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم در جهت بقای آینده مستقل تئاتر، فارغ از فضا و جوسازی چهره‌های سینمایی، اجرا و فروش خوبی داشته باشیم چرا که گروه‌های خصوصی در سالن‌‌های خصوصی تئاتر نیاز به حمایت تماشاگر دارند.

نمایش "شب دشنه‌های بلند" از 1 مرداد ماه ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران با مدت زمان یک ساعت با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) سام کبودوند، فرزین محدث، مرضیه وفامهر، رامین سیاردشتی، مارال فرجاد و سجاد تابش به روی صحنه است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: راوی  پوریا شکیبایی، تهیه‌کننده نشاط پورفراهانى، طراح صحنه  امیرحسین دوانى، طراح لباس  مقدى شامیریان، طراح موسیقى  بابک کیوانى، طراح گریم  ثمین سالک و سمیه فراهانى، طراح نور  على کوزه‌گر، طراح گرافیک  احسان نقابت، مشاور جلوه هاى بصرى  کریم لحمى، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز  الهه برادران، دستیار کارگردان  محمد زکى زاده، منشى صحنه  رایکا ابراهیمى،

دستیاران لباس  عسل صابر وحید و دینا یوسف پور، عکاس  مهدى آشنا، ساخت تیزر  على فتحى و على شمس، مدیر روابط عمومى و مشاور رسانه  آیدا اورنگ و مدیر امور تبلیغات  علیرضا حسینى و فرید حسینى.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.