به گزارش هنرآنلاین، دقایقی بعد از ساعت ۹ جمعه شب بیست و سوم تیرماه ۹۶ علاقمندان موسیقی تجربی وارد تالار  رودکی شدند. اما این بار حضوری متفاوت داشتند، چرا که همزمان با ورود مخاطبان و البته لحظه‌ای قبل از ورودشان، موسیقی با تک‌نوازی خازنی در دل تاریکی آغاز شده بود و این حسن مطلعی بود بر یک روند مطلوب.

نور صحنه به تدریج افزایش یافت و از میان سازه‌های سفید روی صحنه مردی سفیدپوش به موسیقی پیوست و اندک اندک به موازات بداهه‌نوازی پیمان خازنی، رشته‌های شش‌تایی بافت و از دل آن‌ها عبور کرد و رقصید تا نمادی از تار و انسان را به نمایش گذاشته باشد.

پایان این قطعه به آغاز قطعه بعدی پیوند خورد که مصادف شد با ورود نوازنده فلوت (ارغوان منتظری) و هلیا محمد ولی (نوازنده ی ویلن) و نوازندگان دیگری که در محاق بودند اما در روند خلق موسیقی حرکت داشتند. موسیقی با نمایش انیمیشن‌هایی آرام به کارش ادامه داد و به تدریج با ترفندهای کارگردان، نوازندگان دیگر از جمله کوروش کشاورز (ویلنسل) امیرحسین محمدخانی (ابوا) پیام سوری (پیانو) شایان یزدی‌زاده (سازهای کوبه‌ای) به جمع دیده‌شدگان پیوستند. پریسا دلفانی نیز عهده‌دار  سلوی سوپرانوی تار و دیوار بود که اجرایش با تشویق حاضران در سالن مواجه شد.

از نکات جذاب این اجرا پوشش سراسر سفید همه عوامل روی صحنه و حتی دکور بود‌.  

هماهنگی موسیقی و تصاویر انیمیشنی در کنار بافت رنگ سفید و رگه‌های سیاه به این پرفورمنس حال و هوایی سانتی‌مانتال داده بود که از تشویق‌های طولانی می‌شد فهمید که این پرفورمنس موفق اجرا شده است.

در پایان پیمان خازنی از زحمات شبانه روزی تمام عوامل "تار دیوار" گفت و از آن‌ها تشکر کرد و با دعوت از تمامی عوامل خواست به روی صحنه بیایند تا در مقابل مردم از همه تشکر کرده باشد.

در نهایت از زحمات و همکاری های فراوان معصومه سهرابی ( مدیر تالار رودکی) قدردانی شد.

در این برنامه چهره‌های مطرحی همچون محمدعلی بهمنی، حمید اسفندیاری، مسعود فروتن، پری ملکی، منصور ضابطیان، احسان خازنی، سحر محمدی، هانیه قلی بیکیان، معصومه کریمی، منوچهر آزادی، رامین بهنا، هادی فیض‌آبادی، حمید خوانساری، غلامحسین شاه علی و میهمانانی از سفارت استرالیا و کرواسی حضور داشتند.

علاوه بر عوامل یاد شده رضا موسوی کارگردان، ساناز رییسی ایده‌پرداز، فرزام شکاری مدیر اجرایی، نگین شکیبا دستیار کارگردان، علی کوزه‌گر طراح نور، امیرحسین سیار و محمدحسین کوزه‌گر دستیاران نور، سروش کریمی‌نژاد پرفورمر، مصطفی طباطبایی دکور، هادی بادپا دستیار دکور، مریم اقبالی، محمدعلی پاکدست، منا تعظیمی اجرای قطعه عروسکی، علی جوان، شروین عقیلی پخش تصاویر، حسن کریم زاده گرافیک، سارا حدادی تبلیغات مجازی، فایضه کامیاب طراح لباس، جاوید علی پور عکس و فیلم بودند‌.