به گزارش هنرآنلاین، فاضلی درباره این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه "راس صلاة ظهر"  درباره واقعیت زندگی شهید ترک زاده است که دو بار دفن شد. یک بار  تن بی سر و یک بار سر بی تن. من از واقعیت زندگی این شهید الهام گرفتم و یک قطعه از نمایش هم ذهنی بود.بادبادک در نمایش نماد خوابی است که پدر شهید می بیند. در این خواب شهید به پدرش می گوید در مسیری که می آیی و آدرس محل سر گم شده من است در این مسیر یک فرفره کاغذی می بینی.

وی که برای سومین دوره متوالی در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر حضور داشته و این بار در بخش میهمان این جشنواره اثرش را اجرا می کند، درباره حضورش در این بخش توضیح داد: چون نمی خواستم قضاوت شود، می خواستم تماشاگر از تئاتری که بر اساس یک واقعیت است  لذت ببرد. دوست نداشتم در معرض قضاوت و داوری باشد.

این کارگردان تئاتر درباره برگزاری جشنواره در دوره های قبل گفت: جشنواره به لحاظ کیفی خیلی خوب بود اما به لحاظ امکانات  خیلی خوب نبود. مهمان ها که می آمدند نمی توانستند در چهار تا پنج روز جشنواره بمانندو متاسفانه مشکل اسکان وجود داشت به خصوص هنرمندان استان خوزستان اگر خوابگاه  باشد مجبور نبودند بروند اما از لحاظ کیفی کارها خوب بود . برخورد مسئولین جشنواره هم خوب بود.

وی درباره طراحی صحنه این نمایش بیان کرد: طراح صحنه "راس صلاة ظهر" مجتبی اعزازی است و بر اساس موضوع سعی کرده بودیم یک طراحی مدرن و نزدیک به واقعیت انجام دهیم. در این کار دو دکور مختلف برای دو دسته مجزا انجام شد. و یک جاده بین این دو دکور بود که این جاده مسیری است که شهید از آن رفته و دو  داستان به وسیله این جاده به هم ارتباط پیدا می کنند.