به گزارش هنرآنلاین، نمایش"مکعب" شب گذشته یازدهم تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در حالی چراغش روشن شد که حسین پرستار هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر که اولین استاد علی سلیمانی در کانون تئاتر در محله جوادیه، او بود در اقدامی نمادین چراغ نمایش"مکعب" را روشن کرد.

بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم افتتاح پیمان شیخی مسئول روابط عمومی اداره برنامه‌های تئاتر ضمن خوش‌آمد به حاضرین از علی سلیمانی بازیگر و کارگردان نمایش"مکعب" دعوت به صحبت کرد. علی سلیمانی گفت:" استادی امروز اینجاست که زمانی که من 15 سال بیشتر نداشتم در محله جوادیه الفبای تئاتر را به من آموخت. از او یاد گرفتم که بازیگری چیست و تفاوت آن با فیلم هندی و کارتون‌های دوران کودکی من در کجاست و اینکه رسانه تئاتر تفاوت صفرتا صد با همه رسانه‌های جهان دارد."

او ادامه داد:" همه‌جا می‌گویم که بیشتر از دوران تحصیل در دانشکده از حسین پرستار آموختم. ما در محله زندگی‌ می‌کردیم که در میان بزهکاری‌های مختلف یک نفر فضای متفاوت و آموزشی دیگری رانشانمان داد."

حسین پرستار گفت:" همیشه به هنرجویانم در تئاتر می‌گفتم که "گوهر پاک به باید که شود قابل فیض

ور نه هر سنگ و گلی لؤلؤ و مرجان نشود" و این زیربنای تدریس من بود. اوایل دهه 60 در محله جوادیه شروع به تدریس تئاتر کردم تا اکنون. معتقدم شاگردی که از استاد جلو نزند شاگرد خوبی نبوده است. امروز چند کارگردان در این مراسم حضور دارند که دراین‌بین علی سلیمانی بسیار باادب و باشخصیت و البته بامعرفت است که پس از سی‌وچند سال ادب به خرج داد و نامی از من پیرمرد برد."

او ادامه داد:" شاگردان با توجه به شخصیت و پشتکار خودشان با جایی که هستند رسیدند."

علی سلیمانی در ادامه گفت:" فاصله من در آن محله با اعتیاد و سایر بزهکاری‌ها کمتر از تئاتر بود. در آن فضا مطالعه امری غریب بود اما حسین پرستار به من آموخت که برای انجام کارهای بزرگ باید بزرگ مطالعه کرد."

او افزود:" زمانی که وارد دانشگاه شدم برخلاف دیگر هم‌کلاسی‌هایم چندین مونولوگ را حفظ بودم و همه این‌ها به خاطر آموزش‌های این استاد بود. در فضای که اصلاً فرهنگی نبود فضایی ایجاد کرد تا بدرخشیم و مطالعه کنیم تا محتوای خوب تولید کنیم."

این کارگردان اظهار کرد:" تاکنون در بیست‌وسه کشور دنیا با تئاترهای مختلف رفتم و عجیب است به هر کشوری که می‌رفتیم ابتدا می‌گفتند مگر ایران تئاتر هم دارد!"

سلیمانی در ادامه گفت:" امروز شمع گروه تئاتر تجربه که چندین سال است خاموش شده را مجدداً روشن می‌کنیم ما با این گروه 8 اجرا در کشورهای مختلف داشتیم. اکنون نیز قصد داریم پس از چند سال حامد عقیلی با کارگردانی متنی که چندین نفری در حال ترجمه آن هستیم مجدداً چراغ این گروه را روشن کنیم."

علی‌اصغر راسخ راد مدیر اداره برنامه‌های تئاتر که استاد علی سلیمانی در کانون تئاتر حر بود گفت:" افتخاری از این بالاتر نیست که حاصل عمر آدم هنرمندان چون علی سلیمانی شوند. از سال 70 تا 82 در کانون تئاتر حر با هنرمندان مختلفی چون سید جواد هاشمی، مهرداد رایانی مخصوص، سعید بحرالعلومی،کیومرث مرادی ، هادی کاظمی و غیره فعالیت داشتم. خیلی از هنرمندان امروز در آن کانون رشد و کشف شدند."

او ادامه داد:" در زندگی اگر افتخاری داشته باشم، رشد همین هنرمندان است که امروز فعالیت خوبی در هنر دارند."

سهیلا جوادی بازیگر و مشاور کارگردان"مکعب" در ادامه این مراسم ضمن خوش‌آمد به حاضرین ابراز امیدواری کرد که توانسته باشند اجرای خوب ارائه کنند.

سبا سلیمانی دختر علی سلیمانی که نویسندگی "مکعب" را بر عهده دارد در ادامه گفت:" خاطرات پدرم را سال‌ها می‌شنیدم و با خود فکر کردم چقدر خوب می‌شود این خاطرات تبدیل به نمایش شود. ابتدا آن‌ها را نوشتم و بعد به شکل استندآپ کمدی "مکعب" تنظیمشان کردم و ناملایماتی از جامعه، اطراف هنرمندان را با این خاطراتم در هم آمیختم تا جذاب‌تر شود. امیدوارم مکعبتان هرروز بزرگ‌تر‌ شود."

 در ادامه این مراسم علی سلیمانی با ارائه کادویی به حسین پرستار از مقام او تجلیل کرد و حسین پرستار اقدام به روشن کردن چراغ این نمایش کرد. ازاین‌پس قرار است هر شب یک هنرمند چراغ این اثر را روشن کرد. حامد عقیلی نیز با روشن کردن شمعی به نشانه آغاز مجدد فعالیت گروه تئاتر تجربه، خبر از آغاز فعالیت‌های مجدد این گروه داد.

در این مراسم هنرمندانی چون؛ خسرو احمدی، ناصر آویژه، سعید بحرالعلومی،علی احمدی و غیره حضور داشتند.

نمایش کمدی "مکعب" فرضیه مکعب ذهنی را دست‌مایه‌ی کار خود قرار می‌دهد. این نمایش پژوهشی روان‌کاوانه، شاد و مفرحی است که نگاهی به زندگی هنرمندان به‌ویژه هنرپیشگان دارد.

در این نمایش علی سلیمانی و سهیلا جوادی بازی دارند. دیگر عوامل نمایش نیز عبارت‌اند از؛ سبا سلیمانی نویسنده، علی سلیمانی کارگردان، محمد عبدی دستیار کارگردان، سید حامد عقیلی مشاور کارگردان، سهیلا جوادی طراح گریم،لباس و صحنه، سبا سلیمانی مجری گریم، نیما عاشوری طراح پوستر و بروشور، مهدی بابایی مشاور تبلیغات، فرجاد جولانی ، میلاد بقائی ساخت تیزر، محمد عبدی، فرجاد جولانی عکاس و سمیرامیس محمدی روابط عمومی و مشاور امور رسانه.

نمایش"مکعب" اجرای خود را از روز پنجشنبه هشتم تیرماه هم‌زمان با نمایش" همسر چینی"مرجان قمری  در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر آغاز کرده و تا پایان تیرماه در این سالن به روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت‌های این اثر می‌تواند به سایت تیوال و یا به شکل حضوری از گیشه خانه نمایش تهیه نمایند.

نمایش"مکعب" هرروز به جزء شنبه‌ها ساعت 20:15 دقیقه به مدت‌زمان 40 دقیقه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به نشانی میدان فردوسی،بعد از خیابان ایرانشهر، خیابان شهید موسوی، کوچه محمد آقا به روی صحنه می‌رود.