سرویس تئاتر هنرآنلاین، "نمایش با من حرف نمیزنی چرا؟" به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی احمد صمیمی از تهران، روز سه‌شنبه 13 تیر ماه در بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به روی صحنه خواهد رفت.

احمد صمیمی در گفت‌وگو با هنرآنلاین، درباره اجرای این اثر در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، گفت: این نمایشنامه نگاه امروزی به موضوع فتح خرمشهر دارد. در آن به تخریب‌ها و تاثیرات جنگ در خانواده پرداخته شده که این موضوع دغدغه من بوده است. این نمایش پیش از این به کارگردانی هما پریسان در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر به روی صحنه رفته است.

او درخصوص شیوه اجرایی خاطر نشان کرد: این نمایش را بر اساس فضاسازی و ذهنی کار کرده ام و سبک بازی‌ها ناتورئال است. این اثر در حمام روایت می‌شود که نشانی از تطهیر و شست‌وشو تا پایان زندگی است.

این کارگردان درباره عملکرد این دوره دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر، یادآور شد: هنوز وارد خرمشهر نشده‌ام بنابراین نمی‌توانم دقیقاً ارزیابی درستی نسبت به عملکردشان داشته باشم، اما دبیرخانه این جشنواره تا کنون در برقراری ارتباط با شرکت‌کنندگان منسجم عمل نکرده است و ما خودمان پیگیر هر آنچه که از سوی آنها باید به ما اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت، بوده‌ایم.

صمیمی ضرورت وجود اینگونه جشنواره‌ها را در راستای فرهنگ‌سازی جامعه توضیح داد و عنوان کرد: به طور معمول این جشنواره‌ها صرفاً برای خود تئاتری‌ها برگزار می‌شود و رقابتی است بین تئاتری‎‌ها و خودمان تماشاگر آثارمان هستیم. این ضربه‌ای به تئاتر و روی بحث کلی هنرهای نمایشی تاثیری ندارد. درصورتیکه مخاطبان این جشنواره‌ها در اصل باید مردم باشند تا تاثیر آن در جامعه دیده شود. هدف ما از کار کردن تئاتر، تغییر اندیشه‌هاست و تئاتر باید ناجی باشد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون از مبلغ کمک هزینه پرداختی به گروه مطلع نیستم، اظهار داشت: این که کارگردان نداند کمک هزینه پرداختی چقدر است، این خود در او ایجاد دلهره می‌کند و باعث سلب آرامشش می‌شود. هر شغلی جایگاهی دارد اما متاسفانه جایگاه تئاتر در ایران هنوز تعریف نشده است و این باعث دلسردی تئاتری‌ها می‌شود. کارگردان برای تولید اثرش هزینه می‌کند اما اثرش دیده نمی‌شود و این موضوع باعث خستگی او می‌شود. ما تنها خواهان حقوق کاری که انجام داده‌ایم، هستیم نه بیشتر.

یادآور می‌شود، هما پریسان، شادی صیادی، عبدالرضا یعقوبی، ضیا توکلی و احمد صمیمی بازیگران این نمایش هستند. دستیار کارگردان این اثر مصطفی مباشرامینی و طراح صحنه محمد صمیمی است.