سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایشنامه "نمی‌دونم فردا چی میشه" اثری از تنسی ویلیامز نویسنده مشهور آمریکایی است. او یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر در ادبیات آمریکا محسوب می‌شود. این نمایش به کارگردانی سعید شیشه‌گر از 30 خرداد ماه ساعت 20:45 در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه است و اجرای آن تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

سعید شیشه‌گر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایش گفت: یکی از دلایلی که باعث انتخاب این اثر شد، قلاب انداختن آن در ذهنم بود و علت دیگر این بود که داستان این نمایش شبیه حال و روز برخی از افراد در جامعه ماست. "نمی‌دونم فردا چی میشه" نمایشی است که کمتر خوانده و دیده شده است و این مسئله از دیگر دلایلی است که نظر من را به سمت خود جلب کرد.

این کارگردان جوان در خصوص شیوه اجرایی این نمایش خاطر نشان کرد: شخصیت‌های این نمایش زن و مردی هستند که درگیر رفتارها می‌شوند که از لحاظ ذهنی روان‌پریشی و نوروتیک نام دارد. شیوه اجرایی این نمایش خصوصا در نورپردازی و صحنه‌پردازی تلفیقی از رئال، سورئال و اکسپرسیونسیم است.

وی ضمن اشاره به اینکه بنا به اقتضای سالن، تنها 15 اجرا داریم، یادآور شد: در صورتی‌که نمایش مورد استقبال قرار گیرد، امکان تمدید اجراها وجود دارد. حیات نمایش روی صحنه، وابسته به حضور تماشاگر است. این اثر پروژه‎‌ای دانشگاهی بود و زمانی‌که تصمیم به اجرای آن گرفتیم حدود 3 ماه تمرین کردیم.

شیشه‌گر در پایان اظهار داشت: پیشنهادم این است که مخاطبان تئاتر، تماشاگر نمایش‌های دیگر سالن‌ها نیز باشند، آن آثار هم قابل دیدن هستند. نمایش‌ها به صحنه می‌آیند و اگر حمایت مخاطبان نباشد، برای همیشه خواهند رفت.

نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه" ترجمه بابک تبرایی است و مریم طاهری بن‌چناری و مهرشاد شهسوار حقیقی بازیگران آن هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.