به گزارش هنرآنلاین، این آیین رونمایی با حضور خبرنگاران خرمشهر و آبادان در سالن شهرداری خرمشهر برگزار شد و در طی نشست خبری پیش از رونمایی، جزئیات برگزاری این دور ازجشنواره تشریح شد.

دبیر بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهردرمراسم آیین رونمایی از پوستر جشنواره گفت: در مجموع ۱۸۶ اثر شامل، ۱۰۴ اثر صحنه ای و ۸۲ اثر میدانی به دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح رسید.

به گزارش همایون قنواتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: امسال آثاری از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه بیستمین جشنواره تئاتر فتح رسید که نسبت به سال گذشته که تعداد استان‌ها ۲۴ استان بوده، شاهد افزایش کمی و کیفی بوده‌ایم که در مجموع از ۱4 استان آثار پذیرفته شد.

وی به معرفی آثار راه یافته به دور رقابت‌ها پرداخت و گفت: "عروس" از اصفهان، "من باید بروم" از ساری، "در این روزها" از شازند اراک، "سیاحی" از البرز، "جنگ زیر پوست من و مادرم" از آبادان، "نجواهای پشت دیوار" از دهلران، "نورالدین" از تبریز، "اشک سرخط مشق" از خرمشهر و "خاطراتی که هرگز فراموش نمی‌شود" از مینوشهر آثار برگزیده در بخش میدانی هستند.

قنواتی ادامه داد: در بخش صحنه ای نیز. "آسمان آبی" از همدان، "صورت چین خورده یک نخل" از خرمشهر، "با من حرف نمی‌زنی چرا" از تهران، "حاتم" از اهواز، "حیاط خلوت" از رشت ، "عالیه" از آبادان، "شب که می‌زنیم به آب به شب" از گچساران، "روشان" از خرم آباد، "لبخند بزن هاگ" ازمشهد و "اسد کو" از میناب در بخش صحنه ای به دور رقابت‌ها راه یافتند.

وی همچنین از شرکت دو اثر به عنوان کار مهمان در این جشنواره خبر داده و محل نمایش اثار هنری را نیز معرفی و اظهار کرد: اثار هنری در سه تالار خلیج فارس، فانوس و شهرداری خرمشهر به روی صحنه می‌روند و برای نمایش‌های میدانی با توجه گرمی هوا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در مجتمع امام رضا، بازار روز، مجتمع تجاری کنزالمال و بلوار ساحلی برای نمایش این آثار پیش بینی شده است.

قنواتی اظهار کرد: اعضای هییت های انتخاب آثار در بخش صحنه ای حمیدرضا سالاروند، حمید طالبی، عبدالرضا انصاری، سعید آلبوعبادی، علیرضا خردمند،رضا محمدی، حسین مطوری و در بخش میدانی عبدالله حلی‌ات، عادل کروشاوی، وحید فقیهی، عبدالرضا سواعدی بودند.

وی در ادامه از اعلام فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی تئاترفتح در زمان برگزاری بیستمین آن خبر داد و گفت: امسال قرار است همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره مقاومت خرمشهر، فراخوان دوره بیست و یکم نیز داده شود تا فرصت زمانی یک ساله برای برنامه ریزی و برگزاری هرچه بهتر در سال آینده داشته باشیم.

بیستمین جشنوار ملی تئاتر فتح خرمشهر از۱۰ تا ۱۴ تیر ماه در خرمشهر برگزار می‌شود.