سرویس تئاتر هنرآنلاین: میلاد نیک‌آبادی کارگردان نمایش‌هایی چون "رابینسون کروزوئه" و "اتراق در خواب قیلوله"؛ نمایش "مده‌آ، فصل دوم" به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر را از شب گذشته 6 تیرماه در سالن چهارسو تئاتر شهر اجرا کرد.

او پیش از این نیز این نمایش را به نویسندگی حمیدرضا نعیمی در سی و دومین جشنواره تئاترفجر به روی صحنه آورد. نیک آبادی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین گفت: نمایش "مده‌آ" چندین سال دغدغه من بوده است و با آن کلنجار می‌رفتم. اولین بار سال 92 نسخه اولیه آن را که نوشته حمیدرضا نعیمی است را در جشنواره تئاترفجر به روی صحنه آوردم. اما به دلیل ضرب‌العجلی که در زمان جشنواره وجود داشت، ایده‌ها به صورت کامل پیاده نشد.

او در ادامه افزود: پس از آن به دلیل وعده امروز و فردای مدیران امکان اجرای آن محقق نشد، اما در زمان مدیریت آقای شفیعی تاریخ اجرا تعیین شد و با آقای زرگر نوشتن نمایش را آغاز کردیم و مدت‌ها بر روی آن کار کردیم. این اثر بر اساس نمایش "مده‌آ" نوشته اوریپید و ژان آنوی نوشته شده است و از لحاظ داستان و کاراکترها هیچ ارتباطی با نسخه اولیه آن که در جشنواره به روی صحنه آوردم، وجود ندارد. این نمایش در اجرا، حال و هوا و سبک و سیاق نیز متفاوت است. از نظر ذهنی هم این اثر تولید جدید است.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی این نمایش، یادآور شد: سعی کرده‌ام فضای تازه‌ای را تجربه کنم که به آن چیزی که نمایشنامه پیشنهاد می‌کند نزدیک باشد. قالب این نمایش براساس فضاسازی است و هر آن چه در نمایش وجود دارد از متن آن استخراج شده است.

وی با اشاره به اینکه پروسه انتخاب بازیگر نمایش بسیار زمان‌بر شد، خاطر نشان کرد: تیم جدید بازیگران این نمایش حدود 10، 15 روز است که به گروه اضافه شده‌اند. این کار نیاز به 2 تا 3 ماه تمرین داشت، اما بازیگران با انگیزه و مصرانه در این زمان کوتاه با روزی 12 ساعت تمرین، آن را به سرانجام رساندند.

لازم به یادآوری است؛ مهتاب پرنیان، ساغر تاجیک، مهدی حسینی‌نیا، حمیدرضا محمدی، مهرنوش معصومی، بیتا معیریان، مجید نوروزی و پریسا هاشم‌پور بازیگران نمایش "مده‌آ" هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح گریم: ماریا حاجیها، مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمد گودرزیان، طراح لباس: زهره رحمانی، طراح پوستر و بروشور: صادق زرجویان، منشی صحنه: غزال فرخندی و مدیر صحنه: آرمان مهدیانی.