سرویس تئاتر هنرآنلاین: سالن کوچک تئاتر مولوی از 29 خرداد ساعت 18 پذیرای نمایشی با عنوان "همشهری"، نوشته و کار مازیار ملکی است. این کارگردان جوان در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه حدود دو سال پیش نگارش این نمایشنامه را آغاز کرده است، درخصوص ایده آن گفت: در وضعیت کنونی اقتصادی و اجتماعی یافتن فرصت شغلی بسیار دشوار است و به منظور موفقیت، فرد یابنده باید تخصص ویژه‌ای داشته و کار متفاوتی انجام دهد که ابعاد تازه‌ای داشته باشد.

او در ادامه افزود: افراد غالباً در روزنامه همشهری به دنبال شغل مناسب خود هستند، اما فردی که تخصص‌‌اش بازیگری است یا قوه طنازی دارد، قطعاً این امکان را ندارد تا  برای یافتن کار مناسب خود به این نشریه مراجعه کند. فکر کردن به این اتفاق مرا برآن داشت تا نگارش این نمایشنامه را آغاز کنم.

مازیار ملکی درباره شیوه اجرایی این اثر کمدی اجتماعی خاطر نشان کرد: بازیگر این نمایش به وسیله مونولوگ‌ با تماشاگران ارتباط برقرار می‌کند و در روند داستان این نمایش، مونولوگ به دیالوگ تبدیل می‌شود.

وی در ارتباط با انتخاب بازیگر نمایش "همشهری" یادآور شد: انتخاب بازیگر برای این نمایش کمی دشوار بود؛چرا که قلم اثر کمیک است و در عین حال باید رگه‌های تراژدی از کمدی اولیه ظهور کند. ابتدا شروع  کار سخت بود و تمرینات این نمایش حدود 4، 5 ماه به طول انجامید.

این کارگردان در پایان ضمن اشاره به اینکه مسئله روانشناختی و اجتماعی موضوع این نمایش است، اظهار داشت: نهایت تلاش در این اثر این بوده تا بیشترین سطح تماس با زندگی و دغدغه مخاطبان برقرار شود و به شکل کلاسیک آماده و به روی صحنه برود.  

در خلاصه داستان نمایش " همشهری" آمده است: فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط شده که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید، پایان دهد، اما در نقطه‌ پایان کیمیا نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد و از او می‌خواهد یک آگهی به‌خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند...

این نمایش با بازی سید پویا بیکی و صداهای فرانک کلانتر، حمید نقره دوست، مسعود رهنما، علی فرجام‌فر، علی رضا کربلایی، سعیده آجرلی، فریده سپاه منصور، بهنام شرفی و وحید نفر همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت 18 در سالن کوچک تئاتر مولوی به روی صحنه است.