به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، شامگاه یکشنبه 22 خرداد ماه "سیدعباس عظیمی" مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به همراه جمعی از مدیران این موسسه و همچنین همراهی علاءالدین قاسمی پیشکسوت تعزیه و از دیگر اعضای موسسه ، با حضور در سالن محمدعلی کشاورز پردیس تئاتر تهران به دیدن آخرین اجرای نمایش بزرگراه به کارگردانی ابوالفضل حاجی علی خانی رفت.

عظیمی پس از پایان این نمایش بر روی صحنه حضور یافت و ضمن تقدیر از اعضای گروه و اهدای شاخه ای گل به هریک آنان در سخنانی کوتاه موسسه هنرمندان پیشکسوت را برای جمع حاضر بیشتر معرفی نمود و در ادامه مراسم نیز با اهدای لوح سپاس، سبد گل و هدیه ای به رسم یاد بود از حسینعلی پرستار ، پیشکسوت بازیگری و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت تجلیل به عمل آورد.

حسینعلی پرستار متولد بهمن 1331 در تهران، پس از اخذ مدرک دیپلم ادبی، در سال 1348 وارد اداره تئاتر شد و دوره کارآموزی تئاتر را در آن مرکز گذراند. پرستار از سال 1350 وارد گروه نمایش کاخ جوانان شد و تئاتر حرفه ای را از سال 1357 آغاز کرد. پس از آن در سال 1359 به تدریس در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر پرداخت و در مراکز مختلفی همچون دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه هنر و معماری و دانشگاه حدیث تدریس کرد. پرستار در طول سابقه هنری خود بعنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده در نمایش های مختلف حضور پیدا کرد و موفق به نگارش کتاب تئوری بر مبنای بازیگری عملی و کارگردانی نیز شد، از جمله آثاری که این پیشکسوت در آن به ایفای نقش پرداخته است می توان به فیلم های سینمایی مرد نامرئی و عروسی خوبان و بسیاری اثر نمایشی اشاره کرد.