سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمدرضا ستاری کارگردان نمایش "پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد" که سال گذشته این نمایش را در تالار مولوی به روی صحنه برده است، در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره اجرای جدید این نمایش در تالار حافظ گفت: در اجرای پیشین این اثر نمایشی، آن را با جمعی از دانشجویان در تالار مولوی اجرا کردم، اما اکنون با تغییراتی در کست بازیگری آن را با بازیگران حرفه‌ای به روی صحنه می‌برم. در اجرای جدید، موسیقی و طراحی صحنه نمایش نیز تغییر کرده است و در مجموع با زاویه دید تازه‌ای آن را بازتولید کرده‌ام.

او ضمن بیان اینکه فضای اجرای گذشته نمایش دانشجویی بوده است، خاطرنشان کرد: نسل امروز جنگ را نمی‌پذیرد و از این واژه بی‌زار است و این نمایشنامه آقای علیرضا نادری درخصوص نجنگیدن است. نادری شعار معروف و زیبایی دارد که می‌گوید، برنگردد جنگ و در بیشتر نمایشنامه‌هایش که درباره دفاع مقدس است آن را آورده است.

ستاری با اشاره به اینکه اهل خوزستان است، عنوان کرد: من به واسطه زادگاهم جنگ و تبعات آن را احساس کرده‌ام. این نمایشنامه را در دوران کودکی خوانده‌ام و اجرای آن را نیز دیده‌ام و بسیار به آن علاقه‌مندم. اکنون که برای دومین بار افتخار اجرای آن را بر صحنه دارم، بسیار خوشحالم.

وی درباره انتخاب رامین پرچمی به عنوان بازیگر این نمایش توضیح داد و گفت: رامین پرچمی بعد از مدت‌ها دوری از صحنه، با این نمایش به تئاتر باز می‌گردد و این برای من جای خوشحالی دارد و مطمئنم از این پس بازی‌های متفاوتی از او خواهیم دید. پیش از اجرای این اثر به صورت اتفاقی با رامین پرچمی ملاقات داشتم و به نظرم آمد که برای ایفای کاراکتر شمالی نمایش که آرایشگری روستایی است، بسیار مناسب است. در گذشته نیز کارهای کوتاه تلویزیونی از او با لهجه شمالی دیده بودم. پرچمی که این نمایش را سال‌های گذشته با بازی فرهاد اصلانی در تئاترشهر دیده بود، از ایفای این نقش بسیار استقبال کرد.

این کارگردان جوان در ادامه صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه سبک علیرضا نادری تماشاگر را سورپرایز می‌کند، درباره شیوه اجرایی نمایش، اظهار کرد: نمایشنامه‌های علیرضا نادری کاملاً تراژدی هستند و این نمایش او از تراژدی به سمت کمدی می‌رود و از کمدی به تراژدی. قصد ندارم بگویم که نمایش را کاملاً مانند متن آن، پیش برده‌ام. با کمی تغییر در زاویه دید آن را امروزی‌تر کرده‌ام، اما به نمایشنامه پایبند بوده‌ام و تغییرات آنچنانی در آن اعمال نکرده‌ام.

رامین پرچمی، توماج دانش بهزادی، امید رضایی، مسعود عابدی، حجت غلامی، رامین دلفانی، سام قوام و محمدرضا ستاری بازیگران نمایش "پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد" هستند.

این نمایش از 28 خرداد ماه ساعت 19 در تالار حافظ به روی صحنه خواهد رفت.