سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت ده سالگی گروه دارکوب در حالی برگزار شد که غافلگیری‌های پرتعداد و جذاب این کنسرت باعث شد دارکوب در تهران با حال و هوایی متفاوت در برج میلاد روی صحنه برود.

در ابتدای کنسرت همایون نصیری رو به حاضرین گفت: بسیار خوشحالیم که دارکوب امشب ده سالگی خود را با حضور شما دوستداران موسیقی و طرفداران دارکوب جشن می‌گیرد. این ده سال برای ما بسیار پرفرازونشیب بود و امشب می‌خواهیم مروری کنیم به خاطرات همه این ده سال.

رضا کولغانی نخستین خواننده کنسرت بود و به مرور با داغ‌تر شدن ریتم کنسرت، آثار پرخاطره و پرطرفدار دارکوب اجرا شد.

نصیری پس از اجرای دو قطعه نخست گفت: در همین ابتدای برنامه هنرمندی را می‌خواهم به شما معرفی کنم که نام خانوادگی‌اش از ستون‌های باشکوه هنر و موسیقی ایران است و حضورش در سالن کنسرت ما برای من و همه دارکوب‌ها سرشار از انرژی مثبت است. سال‌ها در کنارش ساز زده‌ام و با افتخار امشب میزبانی‌اش را می‌کنیم: همایون شجریان.

نصیری پس از تشویق شدید همایون شجریان در سالن افزود: کنسرت ده سالگی دارکوب را من و همه اعضای دارکوب با ستاد محمدرضا شجریان تقدیم می‌کنیم و برایشان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم.

"ترش‌رو" که جزو محبوب‌ترین قطعات دارکوب است این بار با صدای خواننده جدید دارکوب سجاد عرب‌زاده اجرا شد تا سالن غرق در انرژی و فضایی شدیداً مثبت و پرحرارت شود.

حضور محسن شریفیان نوازنده و سرپرست گروه لیان بخش دیگری از کنسرت دارکوب بود و شریفیان با نوازندگی و اجرای در این کنسرت بار دیگر قدرت اجرای زنده خود را به رخ کشید.

کنسرت گروه دارکوب

در ادامه نصیری با گفتن "وقتش رسیده که یکی از قدیمی‌ترین دارکوب‌ها روی صحنه بیاید"، از امید حاجیلی برای حضور روی صحنه دعوت کرد. حاجیلی با همان فضای همیشه شاد و ریتمیک آثارش، دیگر بمب انرژی کنسرت دارکوب در سالن بود.

در اواسط یکی از قطعات دارکوب حامد بهداد روی صحنه آمد و با نوع خاص اجرای خود و اَکت‌های خود و تی‌شرتی که تصویر عباس کیارستمی روی آن نقش بسته بود، بار دیگر سالن را به هوا برد و سپس رو به حاضرین در سالن و با اشاره به حضور همایون شجریان در سالن گفت:  شاهزاده همایون، خوش آمدی به این کنسرت! امیدوارم از فردا که ماه رمضان شروع می‌شود صداى ربناّ را ما و مردم رساتر از همیشه بشنویم.

صحبت‌های بهداد باعث شد بسیاری از حاضرین در سالن به صورت ایستاده برایش دست بزنند و همایون شجریان نیز نسبت به این گفته‌ها واکنش نشان دهد.

پس از ترک صحنه از سوی بهداد، نصیری گفت: ما بارها و بارها با دارار دارایی و بقیه اعضای گروه درباره حضور حامد بهداد در دارکوب صحبت کرده‌ایم و همه با هم معتقدیم که او واقعاً روحِ دارکوب است.

غافلگیری انتهای برنامه کنسرت دارکوب حضور علیرضا عصار به عنوان خواننده روی صحنه بود که قطعه "انسانم آرزوست" را اجرا کرد. نصیری پیش از روی صحنه آمدن عصار گفت: یکی از بهترین‌ها و قدیمی‌ترین‌های موسیقی در ایران قرار است امشب غافلگیری این کنسرت باشد. کسی که تا به امروز هرگز در هیچ کنسرتی به صورت مهمان نخوانده و همه دارکوب‌ها احترام ویژه‌ای به او قائل هستیم.

عصار روی صحنه گفت: خوشحالم که من هم در این جشن حضور دارم. قطعاً دارکوب جزو بهترین گروه‌های موسیقی در ایران است. ده ساله شدن این گروه اتفاقی مهم و ویژه‌ و برای من هم لذت‌بخش است.

پس از استقبال و اجرای ویژه عصار، جدیدترین اثر دارکوب "من دیوانه" در حالی با صدای سجاد عرب‌زاده اجرا شد که خواننده اصلی این اثر احسان خواجه امیری در ردیف نخست نشسته بود و قبل از اجرای این قطعه مورد تشویق شدید حاضرین در سالن قرار گرفت.

کنسرت گروه دارکوب

سینگو، ترش رو، حیران، آفرو، بیا بریم کوه، رود، مجنون، تربت، دست برآریم، انسانم آرزوست و من دیوانه قطعاتی بودند که در این کنسرت از سوی اعضای دارکوب اجرا شدند.

همایون نصیری، دارا دارایی، آرش پژند مقدم، مسعود همایونی، حمید اکبری، آرین ملیکیان، سجاد عرب‌زاده، محسن شریفیان، امید حاجیلی، حامد بهداد، احسان نی‌زن، ابراهیم علوی، هومن نامداری، حسین شریفی، رضا کولغانی و علیرضا عصار نیز اعضای گروه دارکوب را به مدیریت اجرایی صمد طالقانی در کنسرت ده سالگی دارکوب تشکیل می‌دادند.

همایون شجریان، احسان خواجه‌امیری، کاوه آفاق، ابوالحسن داوودی، سیامک انصاری، نوید محمدزاده، اشکان خطیبی، روزبه بمانی، احسان حق‌شناس، زهراعاملی، امیر جدیدی، تینا پاکروان، ستاره اسکندری، آریا عظیمی‌نژاد و... از جمله هنرمندانی بودند که به عنوان مهمان در این کنسرت حضور داشتند.

این برنامه به همت موسسه "کامیاب بهاران" و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس و با همکاری موسسه سیمرغ در برج میلاد روی صحنه رفت.