سرویس موسیقی هنرآنلاین: آرش گوران رهبر این ارکستر درباره این برنامه گفت: وقتی از واژه فیلارمونیک صحبت می‌کنیم قطعاً هماهنگی و نظم در اولویت این تعریف قرار می‌گیرد و علاوه بر آن توسط مردم حمایت می‌شوند به همین خاطر ما معتقدیم بحث اسپانسر خصوصی بسیار مهم است، موضوعی که متاسفانه در کشور ما کمتر دیده می‌شود. این در حالی است که ما در خارج از کشور مشاهده می‌کنیم که مردم از ارکسترها حمایت می‌کنند تا از بین نرود و حتی در بروشورهای این ارکسترها هم نامی از حامی مالی پروژه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: جدای از این مسایل، پروسه‌های اداریِ پیش از کنسرت‌ها، همواره یکی از چالش‌برانگیزترین مواردی بوده که هنرمندان با آن مواجه بوده‌اند.

او ادامه داد: با تمام‌ اینها ما سعی کرده‌ایم شوالیه‌های خوبی برای هنر باشیم،‌ ما حقیقتاً توقعی از کسی نداریم، اما قائل به این هستیم که حداقل استانداردها را باید در اختیار گروه‌ها قرار دهند.

گوران همچنین گفت: این کنسرت روزهای سوم و چهارم خردادماه تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برگزار می کند. در این کنسرت پدرام فریوسفی سولیست ویولن ارکستر است و السیو پیانلی نوازنده ویولنسل ایتالیایی هم در این کنسرت حضور دارد.

او در پایان هم گفت: چهار فصل با آهنگ‌سازی آستور پیاتزولای آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس لئونید دسیاتنیکف بازآفرینی شده اولین اثری است که ارکستر فیلارمونیک تهران در اجرای پیش رو آن را روی صحنه می برد. در بخش دوم کنسرت هم سمفونی برای ارکستر زهی با آهنگسازی فکرت امیراف آهنگساز اهل کشور آذربایجان اجرا خواهد شد. امیراف این اثر را در یادبود نظامی گنجوی نوشته است.