به گزارش هنرآنلاین: ارکستر ملی ایران 14 و 15 اردیبهشت ماه با  خوانندگی محمد اصفهانی و رهبری فریدون شهبازیان در حالی روی صحنه رفت که این اجرا چند هفته پیش برگزار شده و اجرای دیشب تمدید کنسرت قبلی بود.

در این برنامه میلاد عالمى (کنسرت مایستر)، اشکان پویانی (نوازنده‌ ویولون یک) و همچنین مهرداد عالمی، ماکان خوی‌نژاد، تینا جامه‌گرمی (مایستر ویولون دو) و بهرنگ معتمدی حضور نداشتند. خبرها حاکی از آن است که در بین این نوازندگان ماکان خوی‌نژاد و بهرنگ معتمدی به ارکستر سمفونیک رفته‌اند و دیگر نوازندگان در هیچ کدام از ارکسترهای ملی و سمفونیک فعالیتی ندارند.

اجرای سه اثر از فریدون شهبازیان و قطعاتی منتخب از آلبوم‌های "تنها ماندم" به آهنگسازی زنده یاد همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن‌روان و آلبوم "هفت سین" بخش باکلام کنسرت را تشکیل می‌دادند. اجرای چند اثر بی‌کلام از حسین دهلوی و شهبازیان نیز بخش دیگری از کنسرت ارکستر ملی بود.

رهبر ارکستر ملی ایران همچنین در آخرین جلسه مطبوعاتی خویش درباره برنامه‌های آتی ارکستر گفت: در کنسرت‌های آتی ارکستر ملی نیز با خوانندگان خوب موسیقی ایرانی روی صحنه خواهیم رفت. خوانندگان باید در مرحله نخست قدرت فیزیکی و ذهنی و خلاقیتش را داشته باشند که بیایند و کنار ارکستر ملی بخوانند. برای اجراهای بعدی با آقای ناظری صحبت کرده‌ایم تا در کنار ارکستر آلبوم "یادگار دوست" و "ساقی‌نامه" و چند اثر از خودم را بخواند.