به گزارش هنرآنلاین، محمد موحدنیا از شاگردان زنده یاد پرویز مشکاتیان، همزمان با زادروز وی و در تاریخ 24 اردیبهشت ماه سال جاری، قطعه خزان را منتشر و در دسترس مخاطبین قرار خواهد داد.

این نوازنده که همواره یاد استاد خود را زنده نگاه می‌دارد، درباره انتشار این اثر می‌گوید: ارادت من به استاد پرویز مشکاتیان و آثار او، ارادتی است عاشقانه و نه از سر نیاز. استاد مشکاتیان یکی از چهرهایی است که باید همه جا از او یاد کنیم و نام او را زنده نگه داریم تا نوجوانان و جوانانی که تازه وارد عرصه موسیقی می‌شوند، با آثار این بزرگ مرد موسیقی و به ویژه با افکار بلند انسانی و میهنی او آشنا شوند. "خزان" از جمله آهنگ‌های این موسیقیدان بزرگ است که واقعاً آن را ستایش می‌کنم. با اینکه خود قطعات زیادی ساخته و برخی را در قالب آلبوم و کنسرت اجرا و منتشر کرده‌ام، اما همچنان کارهای استادم را عاشقانه دوست دارم. بیش از بیست سال است که این قطعه را می‌شنوم، ولی هنوز هم برایم تازه و جذاب است و بر این باورم که نغمات پرویز مشکاتیان در موسیقی ایرانی، جزو ناب‌ترین و زیباترین نغمات است که همتای آن در موسیقی ما بسیار اندک است.

موحدنیا در اشاره ای دیگر به قطعه خزان می‌افزاید: این قطعه دارای ملودی‌های بسیار زیبا و متنوع است و اگر چه یک قطعه بی کلام است، اما دارای حالات مواجی است که هر شنونده ای را به وجد می‌آورد. بارها و بارها این قطعه توسط نوازنده‌های مختلف با سازهای مختلف اجرا شده است و این امر نشانگر آن است که این نوع قطعات، چقدر علاقمندان و هنرمندان موسیقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من معتقدم که هر چه قدر این نوع قطعات بیشتر اجرا و به مردم معرفی شود، علاقمندان بیشتری به سمت موسیقی ایرانی هدایت می‌شوند، چرا که در درون این آثار، سال‌ها تجربه و تفکر نهفته است که بدون تردید برای رهروان این راه نیز جای تأمل دارد.