سرویس موسیقی هنرآنلاین: گزیده‌ای از آثار کریستف رضاعی آهنگساز در روزهای 16 و 17 اردیبهشت با همکاری نشر موسیقی "م" و با حضور تعدادی از بهترین نوازندگان سازهای کلاسیک تهران به سرپرستی بردیا کیارس اجرا می شود. 

در این کنسرت که در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، منتخب آثار برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم سی و دومین جشنواره فیلم فجر توسط ارکستر سازهای کلاسیک به اجرا در می‌آید.

کنسرت پیش رو ترکیبی از یک کوارتت زهی است که در آن نوازندگانی چون بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی و همچنین سایوری شفیعی (کلارینت)، آرمین قیطاسی (فلوت)، امیر دارابی (پیانو) و پریناز حیدری نژاد (گیتار کلاسیک) حضور دارند.

در این دو اجرا قطعاتی از موسیقی فیلم‌هایی چون "در دنیای تو ساعت چند است" به کارگردانی صفی یزدانیان، "نزدیک‌تر" به کارگردانی مصطفی احمدی، موسیقی تئاتر "متولد 1361" به کارگردانی پیام دهکردی و همچنین فیلم "سعادت آباد" به کارگردانی مازیار میری توسط ارکستر نواخته خواهد شد. 

برای این دو کنسرت تمهیداتی اندیشیده شده که حین اجرای برخی از قطعات موسیقی فیلم‌های مذکور، تصاویری از آن فیلم‌ها نیز بر روی پرده نمایشگر سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآید تا به تأثیرگذاری موسیقی‌های بی کلام ساخته کریستف رضاعی کمک کند. 

رضاعی گفت: این کنسرت تصوری فراتر از تصویر است. موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد. اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر، بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده بیننده است: تصوری فراتر از تصویر.

کنسرت آثار  رضاعی به همت مجموعه فرهنگی هنری "سازباز" برگزار می‌شود. مجموعه "سازباز" یک مجموعه مستقل و خصوصی است که در چند سال گذشته بسیار فعال عمل کرده و برگزاری رویدادهایی مانند "شب‌های جز"، "شب‌های جنوب"‌ و همچنین مشارکت در برگزاری "هفته موسیقی تلفیقی تهران" را در کارنامه دارد. سازباز علاوه بر برنامه‌های پیشینش، تک رویدادهای جدیدی را برنامه‌ریزی کرده است که کنسرت کریستف رضاعی اولین اجرا خواهد بود.

رضاعی در فرانسه به دنیا آمده و از حدود دو دهه پیش در ایران زندگی می‌کند. این موزیسین تجربیات مختلفی در حوزه موسیقی تبلیغاتی، فیلم، تئاتر و تلفیقی داشته و فعالیت‌های چون تشکیل آنسامبل باروک و گروه نور را نیز در کارنامه دارد. رسیدن به سیمرغ بلورین بهترین موسیقی جشنواره فیلم فجر برای فیلم "نگار" و همچنین برنده شدن جوایز خانه سینما، انجمن منتقدین و جشن حافظ به ترتیب برای موسیقی فیلم‌های "ماهی و گربه"، "در دنیای تو ساعت چند است؟" و "اژدها وارد می‌شود" از جمله افتخارات این موزیسین است.