سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت "لعل تو" با آهنگسازی طینوش بهرامی شامگاه هشتم اردیبهشت ماه در تالار رودکی برگزار شد.

در این برنامه که خوانندگی آن را اشکان کمانگری برعهده داشت، طینوش بهرامی، تار و سه‌تار؛ نوا سلیمانی، بربط؛ آرش زمانی، سنتور؛ فرید مظفرزاده ؛ بم تار و رضا صدرالدینی، تنبک نواختند.

بخش اول برنامه که به دستگاه سه‌گاه و مخالف اختصاص داشت با تصنیف‌ "خسرو خوبان" آغاز شد و پس از آن تک نوازی تار و آواز اجرا شد. با گذشت دقایقی باقی سازها هم به همراهی آواز پرداختند. سپس تک نوازی سنتور زمینه را برای اجرای تصنیف "نشود فاش کسی" آماده کرد و این بخش با شعری از هوشنگ ابتهاج اجرا شد.

در ابتدای بخش دوم برنامه طینوش بهرامی با اشاره به اینکه امروز مصادف با زادروز تولد و فوت پدر اوست، برنامه را به همه والدین حاضر و غایب تقدیم کرد. این بخش که در دستگاه نوا اجرا شد با تصنیف مثنوی "بشنو از نی" و هم نوایی گروه آغاز شد. پس از آن نوبت به تکنوازی بربط رسید که در ادامه با تار همراهی شد و به چهارمضراب نوا ختم شد. تصنیف "دو دیده" در ادامهء چهارمضراب اجرا شد.

کنسرت

ساز و آواز با همراهی سنتور بخش بعدی برنامه بود و کمانگری یک دوبیتی از باباطاهر را چنین خواند: "سرم چون گوی در میدان بگرده- دلم از عهد و پیمان برنگرده- اگر دوران به نا اهلان بمانه- نشینم تا که این دوران بگرده" . اجرای تصنیف "لعل تو" بخش بعدی برنامه بود و پس از آن تک نوازی سه تار انجام شد و در پایان گروه به اجرای تصنیفی بر اساس دوضربی بیات کرد اثر غلامحسین بیگجه‌خانی پرداخت.

این برنامه بر اساس نگرشی کاملا وفادارانه به فرم کلاسیک موسیقی ایرانی اجرا شد و در تمام قطعات ملودی‌های یک خطی توسط اعضای گروه نواخته شد تا صدایی یکدست از این گروه شنیده شود.

عکس ها : سعید ربیعی