به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه‌ی "عصیان"، میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی پروژه‌ای با عنوان "عصیان" طراحی کرده که قرار است قطعه‌های آن به صورت تدریجی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

این پروژه شامل چندین قطعه‌ موسیقی با محوریت تار است که به صورت صوتی و تصویری ضبط و به تفکیک منتشر می‌شود. در نهایت هم همه‌ی این آثار در قالب آلبومی به بازار ارائه خواهد شد.

نخستین گام این پروژه قطعه‌ی "تارَنگ" بود که پیشتر به صورت صوتی و تصویری منتشر شد و اکنون دومین قطعه از این پروژه با عنوانِ "پرسه" منتشر می‌شود. این قطعه در آواز اصفهان نواخته شده و صدابردارش پیمان توسلی است.

آثاری که در قالب پروژه‌ "عصیان" ساخته می شوند، سعی در ایجاد فضایی موسیقایی مبتنی بر نغمات موسیقی اصیل ایرانی اما با رویکردی امروزی و نگاهی نوگرایانه را دارد .

بهزاد عبدی آهنگساز یادداشتی برای قطعه‌ی "پرسه" نگاشته که متن آن به این شرح است:

"قطعه‌اى که مثل رود جارى است، زلال است، نُتهایش دیدنى‌اند و پر از تصاویرى است بى بدیل از ذهن سیال و چه بسا طغیانگر آهنگساز و نوازنده آن.

این رود حتما به بى نهایت مى‌رسد و ابدى است و تا دریا، دریاست این رود به او مى‌پیوندد. جرعه‌اى از این رود نیوش کنى مست مى‌شوى و همراهش مى‌شوى. 

قطعه فرم مستحکمى دارد و در عین حال منعطف. ایستاده بر سکوى کهن به آینده نظاره مى‌کند و از حالات و رفتار موسیقى نو که همانا تصورات زیباى نوازنده است سرچشمه مى‌گیرد.

تکنیک اجرایى آن استفاده کمتر از دست راست (مضراب است) و چه خوب که از قلب فرمان مى‌گیرد.

درود بر میدیاى عزیز که همواره خلاق است و طغیانش حتى در آرامشش هویداست".

قطعه‌ی "پرسه" را در ادامه می‌توانید بشنوید: