سرویس موسیقی هنرآنلاین: این خواننده که در سال 95 با مشکل التهاب غده‌ای مواجه شد و در بیمارستانی در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت، اکنون با رسیدن به سلامت کامل، با انرژی بالاتری به دنبال فعالیت‌های جدید خود در حوزه موسیقی است.

اولین فعالیت رسمی و جدی تاجیک در سال 96، برگزاری یک کنسرت جدید در شهر تنکابن است. در این کنسرت که "تأیید کن" نام دارد، امیر تاجیک قطعات آلبوم جدید خود را همراه با چند قطعه از آلبوم پرطرفدار قبلی‌اش با نام "زندگی" اجرا خواهد کرد.

آلبوم جدید تاجیک در نیمه اول سال 96 منتشر خواهد شد. فعلاً 8 قطعه آن ساخته شده و تا زمان انتشار دو قطعه دیگر هم به آن افزوده خواهد شد. برخی از قطعات این آلبوم از ساخته‌های امید تاجیک برادر امیر تاجیک است و به غیر از امید تاجیک، از آهنگسازان و تنظیم‌کننده‌های دیگری هم در این آلبوم استفاده شده است. تاجیک تاکنون 7 قطعه را به عنوان تک قطعه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مجوز ارائه داده و دو، سه قطعه که ساخته شده هم اکنون در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد.

خواننده تیتراژ "زیر آسمان شهر" که در سال 95 تیتراژ برنامه "حالا خورشید" را خوانده بود، در بهار سال 96 کنسرتی را در تهران هم برگزار می‌کند اما برنامه اصلی کنسرت‌های او پس از انتشار آلبوم جدیدش در تابستان 96 خواهد بود.

امیر تاجیک در سال 78 با انتشار آلبوم "همکلاسی" به شهرت رسید و پس از آن اجرای تیتراژ سریال "زیر آسمان شهر" او را به محبوبیت رساند. وی در ادامه سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران برای جام جهانی 2006 آلمان را خواند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. علیرغم این موفقیت‌ها، تاجیک از اواسط دهه 80 رفته رفته مخاطبان خود را از دست داد اما اکنون می‌خواهد دوباره به روزهای اوجش بازگردد.