سرویس موسیقی هنرآنلاین: نوروز امسال نیز کنسرت‌های موسیقی همچون سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور رونق می‌گیرد.

در سال جاری برخی از شهرستان‌ها از جمله رامسر، چالوس، رشت، ساری، کلاردشت، آبادان، قشم و نور، جشنواره کنسرت‌های نوروزی برگزار کرده‌اند و هر کدام چند تن از خوانندگان معروف کشور را به سمت خود کشانده‌اند. از طرفی در پایتخت نیز سالن همایش‌های برج میلاد به کنسرت‌های موسیقی پاپ اختصاص داده شده تا طلسم برگزار نشدن کنسرت‌های موسیقی پاپ در این سالن با برگزاری چند کنسرت شکسته شود. در ادامه کنسرت‌های نوروزی سال 96 را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

محسن یگانه

محسن یگانه پرکارترین خواننده کشور در جشنواره‌های نوروزی است. این خواننده در روزهای اول و دوم فروردین در مرکز همایش‌های تله کابین رامسر در جشنواره نوروزی این شهر به روی صحنه می‌رود. کنسرت این خواننده در چهار سئانس و در ساعت‌های 18:30 و 21:30 برگزار می‌شود. یگانه در روز سوم فروردین از شمال به جنوب کشور سفر خواهد کرد و در جشنواره نوروزی قشم در سالن همایش‌های بین‌المللی این شهر اجرا خواهد کرد. این خواننده در روزهای 6 ،7 و 8 در سالن همایش‌های برج میلاد شهر تهران در ساعت 22:20 برای مردم پایتخت می‌خواند و در آخر در روز 10 فروردین نیز با حضور در سالن الماس متل قو، در جشنواره نوروزی متل قو می‌خواند. در این کنسرت‌ها میلاد پرقوه (پیانو و کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار بیس)، محمدرضا زارعی (ویولن)، محمد زرنوش (کلارینت، ساکسفون)، رادین رفیع‌زاده (درامر)، وحید قاسمی (پرکاشن، دمام) و وحید عویدی (گیتار)، نوازندگان جوان ارکستر محسن یگانه را تشکیل می‌دهند.

سیروان خسروی

خواننده آلبوم "بی مرز" که به تازگی پس از یک سال به روی صحنه برگشت، در ایام نوروز نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا در شهرستان‌ها دارد. سیروان خسروی در روزهای 1 و 2 فروردین در فضای باز آمفی تئاتر ساحلی کیش، 3 فروردین در بندر عباس، 4 فروردین در سالن همایش‌ها شهر انزلی، 5 فروردین در ساری، 6 فروردین در سینما جهان‌ نما چالوس، 8 فروردین در سالن تله‌کابین شهر رامسر و در روز 10 فروردین در شهر نور برای مخاطبان خود اجرا خواهد کرد. یاشا حکمی (کیبورد)، مجید پروریان (گیتار بیس)، نریمان ناعمی (ساکسفون و پرکاشن)، امیر دانایی (گیتار الکتریک)، طاها مظاهری (گیتار الکتریک) و مرتضی مسگر (درامز) اعضای ارکستر سیروان را برای کنسرت‌های نوروزی تشکیل می‌دهند. این خواننده در اجراهای پیش رو، قطعاتی چون "برگرد"،

"سوژه‌هات تکراریه"، "تعجب نکن"، "نه نرو"، "کجایی تو"، "بارون پاییزی"، "خاطرات تو" و "تو خیال کردی بری" را برای مخاطبانش می‌خواند.

حامد همایون

پدیده موسیقی پاپ در سال 95، سال جدید را نیز با کنسرت‌های متعددی آغاز خواهد کرد. حامد همایون که در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر رکورد فروش 8 هزار بلیت را در 8 ساعت به جای گذاشت، در بلیت‌فروشی کنسرت‌های نوروزی نیز آمار خوبی دارد. این خواننده در روز اول فروردین از ساعت 21 در سالن مجتمع نم شهر نور مهمان مردم این شهر خواهد بود. وی یک روز بعد در سالن بعثت کلاردشت و در روز 3 فروردین سالن الماس متل قو اجرا دارد و در روز چهارم فروردین نیز به رامسر سفر می‌کند و در دو سئانس 18:30 و 21:30 در این شهر به روی صحنه می‌رود. پس از آن همایون در روز 6 فروردین در سالن‌ همایش‌های منطقه آزاد انزلی به روی صحنه می‌رود. او تنها خواننده‌ای است که در جشنواره نوروزی انزلی کنسرتش تمدید شد و قرار است در دو سئانس 18 و 21:30 برای مردم انزلی بخواند. اعضای ارکستر "ترانه وار" را برای این اجراها، سامان امامی (رهبر ارکستر و گیتار و کیبورد)، سینا ذکایی (دودوک)، پیمان لطیفی (درامز)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، پوریا ربانیان (پرکاشن)، آلن بارسخیان (گیتار الکتریک)، محمد افشانی (گیتار)، امیرحسین توکلی (تار و سه‌تار) و علیرضا توسلی (دف) تشکیل می‌دهند.

احسان خواجه‌امیری

خواننده آلبوم "سی سالگی" پس از اجرای کنسرت‌های این آلبوم در آمریکا و کانادا، اواخر سال 95 اولین کنسرت این آلبوم را در سالن میلاد نمایشگاه‌ بین‌المللی برگزار کرد و اکنون قصد دارد آلبوم خود را در تور نوروزی با خود به شهرهای شمال و جنوب کشور ببرد. خواجه‌امیری ابتدا در روز 5 فروردین در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره قشم برای مردم خونگرم جنوب می‌خواند و از دو روز بعد به مدت سه روز متوالی مهمان مردم مهمان نواز شمال کشور خواهد بود. این خواننده در روز 7 فروردین در سالن سینما جهان نما شهر چالوس طی دو سئانس 18:30 و 21:30 به روی صحنه می‌رود. سپس یک روز بعد در سالن آزادگان متل قو می‌خواند و در پایان هم در روز 9 فروردین در جشنواره نوروزی رامسر شرکت می‌کند و در ساعت 21:30 در مرکز همایش‌های تله کابین رامسر به روی صحنه می‌رود. رهبری ارکستر، تنظیم قطعات و نوازندگی کیبورد کنسرت‌های خواجه‌امیری برعهده هومن نامداری است. همچنین بردیا امیری (درامز)، همایون نصیری (پرکاشن)، احسان نی‌زن (ویولن)، سیامک کریم‌پور (ترومبون)، علی ضرابی (ترومپت)، کامیار ماندگاریان (ترومپت)، فرشید ادهمی (گیتار الکتریک) و عمید بنکدار (گیتار باس) سایر اعضای گروه خواجه‌امیری را برای این اجراها تشکیل می‌دهند.

محمد علیزاده

پرکارترین خواننده پاپ در سال 95، سال96 را هم پرکار آغاز می‌کند. محمد علیزاده در نوروز 96، در روز 5 فروردین در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی (21:30)، 6 فروردین در سالن آزادگان متل قو (ساعت 21:30)، 7 فروردین در جشنواره نوروزی رامسر و در سالن تله کابین این شهر (21:30) و در آخر در روز 8 فروردین در سالن سینما جهان نما چالوس برای مردم شمال کشور می‌خواند. امیرحسین اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده پیانو و کیبورد)، علی‌ شهبازی (نوازنده گیتار الکتریک)، اشکان موسوی (نوازنده و سولیست ویولن)، بهمن میرزازاده ( نوازنده بوزوکی و گیتار)، محمد شعبانی (نوازنده پرکاشن)، اشکان صدیق‌آذر (نوازنده لانچ پد)، علی‌ پورنگهبان (نوازنده گیتار باس)، ایمان ذاکری (نوازنده درامز) و داوود اریکه (نوازنده ساکسیفون) در این کنسرت‌ها علیزاده را همراهی خواهند کرد. محمد علیزاده در کنسرت‌های نوروزی پیش رو، آلبوم جدیدش به نام "گفتم نرو" را همراه با منتخبی از سایر قطعاتش اجرا خواهد کرد.

اشوان

اشوان خواننده جوان موسیقی پاپ در ادامه موفقیت‌های خود در عرصه کنسرت‌گذاری، در نوروز 96 چند کنسرت برگزار می‌کند. این خواننده در روز دوم فروردین در سالن تله کابین رامسر، در روز سوم فروردین در سالن الماس متل قو و در روز 8 فروردین در سالن همایش‌های بین‌المللی قشم به روی صحنه می‌رود. این کنسرت‌ها در حالی برگزار می‌شود که اشوان هنوز آلبومی به صورت رسمی منتشر نکرده است. اعضای ارکستر اشوان عبارتند از: نیما رمضان (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، آرش سعیدی (گیتار باس)، سعید شمس (کیبورد)، کیان ایرجی (گیتار)، برنا شفیع‌زاده (درامز)، مصطفی شعبانی (ساکسوفون) و ساسان هاشمی (کیبورد).

مهدی یراحی

مهدی یراحی آلبوم "آینه قدی" را به جنوب و شمال کشور می‌برد. این خواننده اهوازی در کنسرت‌های نوروزی، ابتدا در روز 3 فروردین در سینما نفت آبادان از آینه قدی می‌خواند و سپس همان کنسرت را در روز 6 فروردین در ساعت 21:30 به جشنواره نوروزی رامسر می‌برد. مهرداد احمدزاده (کیبورد و بک وکال)، مهبد شفیع‌نژاد (کیبورد)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس)، مجید رضاپور (درامز)، عادل روح‌نواز (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس)، امیر فقیه (سمپلر)، "سیامک فتحی نیا" (ساکسفون) و "مینو قاسم‌پور" (قانون)، و به رهبری نیما رمضان (گیتار اسپانیش و الکتریک)

امید حاجیلی

امید حاجیلی از دیگر خوانندگان پرکار موسیقی پاپ در سال 95 بود که در سال 96 نیز با دست پر به مهمانی شهرهای مختلف کشور می‌رود. این خواننده و نوازنده ترومپت، در کنسرت‌های نوروزی خود، مهمان مردم شهرهای قشم، ساری و رامسر است. او ابتدا در روز 7 فروردین در سالن همایش‌های بین‌المللی قشم (23)، 9 فروردین در سالن هلال احمر ساری (19 و 21:30) و در روز 10 فروردین در سالن تله کابین رامسر به اجرای موسیقی می‌پردازد. در این کنسرت‌ها نوازندگانی چون مازیار احمدپور (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار باس)، سینا پرتوی (درامز)، خشایار حیدری (پیانو)، پژمان فرهمند (پرکاشن)، سیامک کریم پور (ترومبون)، کامیار ماندگاری (ترومپت)، علی ضرابی (ترومپت) و حسین شریفی (ترومبون) حاجیلی را در اجرای آلبوم "حاجیلیتو" همراهی می‌کنند.

رضا صادقی

رضا صادقی که درصدد انتشار آلبوم جدید خود به نام "یعنی درد" است، در نوروز 96 با دو کنسرت در جنوب کشور، به مهمانی هم‌زبان‌های خود می‌رود و سپس در روز 10 فروردین در سالن همایش‌های برج میلاد تهران اجرا می‌کند. این خواننده در روز دوم فروردین به شهر آبادان می‌رود و کنسرتی را در سینما نفت آبادان اجرا می‌کند و سپس در چند کیلومتری شهر مادری خود، در روز 6 فروردین در جشنواره نوروزی قشم به روی صحنه می‌رود. اعضای ارکستر صادقی برای این سه اجرا عبارتند از: سعید صارمی (پرکاشن)، ارسطو میرزایی (پرکاشن)، فاضل پیش (گیتار الکتریک)، مجید ترکاشوند (ساکسوفون)، کامیار ماندگاریان، رضا آذرنژاد (ترومپت)، رامین براتی (ترومبون)، میلاد مصدق (گیتار الکتریک)، اشکان محمدیان (کیبورد)، بهروز دهقانی (گیتار باس)، مسعود نوروزی (ویولن)، پوریا پیرزاد (پیانو) به رهبری بهنام ابطحی نوازنده درامز.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین در ایام نوروز یک اجرا در پایخت و یک اجرا در آبادان دارد. فرزین در روز دوم فروردین در سالن همایش‌های برج میلاد (ساعت 22) به روی صحنه می‌رود و در روز 6 فروردین هم مهمان مردم مهمان‌نواز آبادان خواهد بود. اعضای گروه "شوک" را برای اجرای این کنسرت‌ها محمدعلی شاکر (پیانو و کیبورد)، احمد امین‌پور (پرکاشن)، مهرداد معافی (گیتار الکتریک، گیتار اسپنیش)، احسان امیدی (گیتار بیس)، سینا پرتوی(درامز)، جمال چملابیانی (ویولن) و یاشار خسروی (ساکسفون) به رهبری مهران خلیلی تشکیل می‌دهند. فرزاد فرزین احتمالاً پس از این کنسرت‌ها تمرکزش را روی تولید و انتشار آلبوم "شانزلیزه" خواهد گذاشت.

عماد طالب‌زاده

عماد طالب‌زاده نیز در ایام نوروز دو کنسرت موسیقی برگزار می‌کند. این خواننده روز سوم فروردین در سینما سپهر ساری به روی صحنه می‌رود و در روز 7 فروردین هم در تالار مجلل رشت مهمان مردم این شهر خواهد بود. اعضای ارکستر عماد طالب‌زاده برای این اجراها را حسین شریفی(ترومبون)، محسن خاش(پرکاشن)، روزبه پهلوانی نژاد(درامز)، کسری سبک تکین(گیتار باس)، عرفان پاشا (ویولن)، رادین یوسفیان (پرکاشن)، محسن حسن نیا (ساکسفون، کلارینت)، میلاد مجذوب (گیتار الکتریک)، حسن فراهانی (ترومپت)، محمد مرتضوی (ترومپت)، پیام هوشمند(کیبورد) و هومان آزما (گیتار آکوستیک) تشکیل می‌دهند.

گروه سون

گروه "سون" که آماده انتشار سومین آلبوم رسمی خود است، در ایام نوروز دو کنسرت را در جنوب کشور به روی صحنه می‌برد. کنسرت نخست سون در روز 4 فروردین در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره قشم و کنسرت دوم آن‌ها سه روز بعد در سینما نفت آبادان برگزار می‌شود.

بابک جهانبخش

بابک جهانبخش در ایام نوروز سه کنسرت برگزار می‌کند. این خواننده در روز 5 فروردین در سالن تله کابین رامسیر، در روز 7 فروردین در تالار گلستان رشت (طی دو سئانس 18:30 و 21:30) و در روز 9 فروردین در سالن همایش‌های بین‌المللی قشم به روی صحنه می‌رود.

محمدرضا گلزار

سوپر استار سینمای ایران نیز پس از برگزاری اولین کنسرت مستقل خود در تهران، آماده برگزاری کنسرت‌های نوروزی است. محمدرضا گلزار در روز 3 فروردین در سالن تله کابین رامسر و در روز 10 فروردین طی دو سئانس 19 و 22 در تالار شهید آوینی بندر عباس به اجرای موسیقی می‌پردازد.

حمید عسکری

خواننده آلبوم "دیوونه‌وار" در نوروز یک اجرا در روز 4 فروردین در سینما نفت آبادان دارد و سپس برای اجرا در روز 8 فروردین در برج میلاد به پایتخت باز خواهد گشت. در این دو اجرا، منصور جنید (کیبورد)، محمدعلى نصرى (گیتار الکتریک)، فرهاد بهبهانى (گیتار نایلون)، سعید سارمى (پرکاشن)، میلاد عالمى (ویولن)، مهدى قاسمى (گیتار باس)، اشکان پویانیا (کیبورد) و مجتبى صناعى (درام)، حمید عسکری را همراهی خواهند کرد.

شهرام و حافظ ناظری

کنسرت "ناگفته" یکی از موفق‌ترین کنسرت‌های چند سال اخیر موسیقی در کشورمان بوده است. این کنسرت که متعلق به آلبومی با همین نام است، توسط شهرام و حافظ ناظری برگزار می‌شود که این دو خواننده در تازه‌ترین همکاری خود در روز 5 فروردین در ساعت 21:30 سالن بعثت شهر کلاردشت به روی صحنه خواهند رفت. در این کنسرت قطعات آلبوم "ناگفته" و چند اثر از قطعات شهرام ناظری اجرا می‌شود.

ناصر وحدتی

ناصر وحدتی خواننده پیشکسوت گیلکی‌زبان هم یکی از پرکارترین خوانندگان دهه اول ماه فروردین است. این خواننده در روز 4 فروردین (آمفی تئاتر ارشاد فومن)، 5 و 9 فروردین (مجتع خاتم‌الأنبیاء رشت)، 7 فروردین (سالن شهید آوینی رودسر – دو سئانس) و 8 فروردین (هتل بزرگ رامسر) به روی صحنه می‌رود و قطعاتی را با زبان گیلکی برای مردم شمال کشور می‌خواند.

سایر کنسرت‌های نوروزی

علاوه‌بر خوانندگانی که در نوروز 96 بیش از یک کنسرت در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کنند، خوانندگان دیگری هم هستند که در تهران، قشم، رامسر، کلاردشت و آبادان به روی صحنه می‌روند. طبق برنامه، علی لهراسبی در روز 5 فروردین مهمان آبادانی‌ها است و در سالن سینما نفت این شهر اجرا می‌کند. گروه رستاک در روز 3 و مازیار فلاحی در روز 5 فروردین از ساعت 22:20 در سالن همایش‌های برج میلاد برای مردم تهران می‌خوانند و گروه داماهی نیز یک شب بعد از مازیار فلاحی در سالن برج آزادی تهران یک کنسرت تلفیقی را برگزار خواهد کرد. همچنین گروه موسیقی کاکو بند نیز در نوروز 96، در سالن همایش‌های بین‌المللی شهر قشم به روی صحنه می‌رود.