سرویس موسیقی هنرآنلاین: نخستین کنسرت اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی با اجرای قطعاتی از دوره باروک و مدرن را روی صحنه خواهد برد.

در این اجرا که "همنشینی ارکستر سمفونیک و سازهای ایرانی" نام گرفته است  قطعاتی از آروو پرت آهنگساز نام‌آشنای معاصر، ژان باتیست لولی آهنگساز باروک فرانسوی و نادر مشایخی اجرا خواهد شد. همچنین بهرنگ شگرف کار قطعه‌ای از یوهان سباستین باخ را خواهد خواند. کنسرت مایستری این کنسرت نیز برعهده‌ی پوریا خادم است.

نادر مشایخی درباره این اجرا گفت: ارکستر سمفونیک بخشی از زندگی من است، اما در پرفورمنس، با جوانان در ارتباطی. اینها به من انگیزه می‌دهند تا کار کنم. البته غیر از اینها کارهای دیگری هم دارم که دوست ندارم درباره‌شان حرف بزنم.

مشایخی همچنین چندی پیش به بررسی موضوع پرفورمنس، بریکولاژ یا سرهم بندی در فرهنگسرای ارسباران پرداخت.

نادر مشایخی فارغ‌التحصیل رشته آهنگسازی و رهبری ارکستر از وین است. مشایخی در سال ۲۰۰۱ ارکستر وین را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری ارکسترهایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا و نیز همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا ،شرکت در فستیوال‌های معتبر اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش (دو بار) و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران از فعالیت‌های این آهنگساز و موزیسین است.

پرفورمنس-مشایخی

این برنامه دوشنبه شب ساعت 21 در تالار آسمان به آدس زعفرانیه، خیابان فلاحی، پایین تر از فیروزکوه برگزار خواهد شد.