به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایران گام، مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم موسیقی "در عشق زنده باید" به آهنگ‌سازی مجید مولانیا با صدای وحید تاج و همزمان با انتشار آن در سراسر کشور؛ در ساعت 17 روز یکشنبه 22 اسفند ماه جاری در شهر کتاب "الف" منطقه زعفرانیه تهران واقع در خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، خیابان الف شمالی، پلاک یک برگزار خواهد شد و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

در این مراسم دکتر حسام‌الدین سراج خواننده و استاد دانشگاه و همچنین دکتر ایرج شهبازی استاد دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در این آلبوم، از یکی از سازهای ابداعی استاد محمد رضا شجریان به نام تندر استفاده شده که سازی است شبیه به سنتور بم با رنگ صدای تازه‌تر که علاوه بر تقویت محدوده صدای بم ارکستر، پوشش گرمی به صدای ارکستر داده است؛ این ساز شامل ١٤ خرک و ٤ اکتاو است.

آلبوم "در عشق زنده باید" بر اساس گزیده‌هایی از دیوان "شمس مولانا"؛ چهار تصنیف، دو قطعه آوازی و یک چهار مضراب را شامل می‌شود که در مایه نوا توسط مجید مولانیا آهنگ‌سازی شده است؛ این دومین مجموعه گروه موسیقی "سور" است که این بار به خوانندگی وحید تاج روز یکشنبه 22 اسفند ماه جاری توسط مؤسسه پخش "هنر شهر"  در سراسر کشور منتشر می‌‌شود و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار خواهد گرفت.

اعضای گروه موسیقی "سور" که در آلبوم "در عشق زنده باید" به هنرنمایی پرداخته‌اند، عبارتند از؛ جمشید صفرزاده ـ نوازنده سنتور و تندر، حمید قنبری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای، علیرضا دریایی ـ نوازنده کمانچه، صابر سوری ـ نوازنده عود، امین دادوری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهدی بصیرت‌منش ـ نوازنده قیچک باس، بهزاد حسن‌زاده ـ نوازنده کمانچه، مجید مولانیا ـ آهنگساز و نوازنده سه‌تار و همچنین امین یساولی هم به عنوان نوازنده مهمان در یکی از تصانیف این اثر موسیقایی به نوازندگی پرداخته است.

نخستین مجموعه گروه "سور" با عنوان "یار مست" در سال 92 به آهنگسازی مجید مولانیا و به خوانندگی سالار عقیلی توسط شرکت موسیقی "ایران گام" منتشر شد که در همان سال به عنوان پرفروش‌ترین اثر موسیقی اصیل در کنار آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" قرار گرفت. آلبوم "یار مست" نیز بر اساس گزیده‌هایی از دیوان "شمس مولانا" آهنگسازی شده بود که در دومین جشنواره موسیقی بسطامی و جشنواره "کیش مهر" به مناسبت بزرگداشت مولانا رتبه نخست را از آن خود کرد. همچنین آلبوم "یار مست" به دلیل پرداختن به غزلیات شمس مولانا موفق به دریافت تقدیرنامه از طرف خانم چلبی (از نوادگان مولانا) شد.

گروه موسیقی "سور" از سال 1388 شروع به فعالیت کرده و تاکنون در کشورهای مختلفی همچون؛ آلمان، اتریش، سوئد، هلند، انگلیس، رومانی، یونان و ... به اجرای کنسرت پرداخته است. علاوه بر مجموعه "در عشق زنده باید" این گروه، دو مجموعه دیگر به آهنگ‌سازی جمشید صفرزاده و به خوانندگی "سالار عقیلی" آماده انتشار دارد و همچنین در حال حاضر، آخرین مراحل ضبط یک مجموعه دیگر به آهنگسازی مجید مولانیا و به خوانندگی حسام‌‌الدین سراج را پشت سر می‌گذارد.