سرویس موسیقی هنرآنلاین: بابک چمن‌آرا عضو هیأت مدیره مجمع صنفی ناشران و مدیر مرکز موسیقی بتهوون در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: موسیقی در دست‌اندازی افتاده که فعالیت در آن حوزه روحیه جنگندگی و جوانی می‌خواهد.

مدیر مرکز موسیقی بتهوون در خصوص کاستن از فعالیت خود در حوزه موسیقی و گرایش پیدا کردن به انتشار فیلم مستند و فیلم-تئاتر توضیح داد: من از فعالیت در حوزه موسیقی کنار نکشیده‌ام و در این زمینه بیشتر به جوان‌ترها کمک می‌کنم. دوستان جوانی در شرکت بتهوون دارم که با ایثار کار می‌کنند و انگیزه‌شان برای فعالیت در حوزه موسیقی درست‌تر است.

وی ادامه داد: الآن در حوزه موسیقی یا شما باید پول در بیاورید و یا اگر می‌خواهید کار خوب ارائه دهید، باید انگیزه داشته باشد. انگیزه من از نشر موسیقی هیچوقت رسیدن به پول نبوده، ولی الآن دیگر آن انگیزه و دل خوش قبل برای کار کردن در این حوزه را ندارم. به نظرم الآن از من افراد با انگیزه‌تری وجود دارند که آن‌ها باید کار کنند.

بابک چمن‌آرا درباره علت علاقه‌اش به نشر فیلم مستند و فیلم‌-تئاتر گفت: برای فیلم مستند و فیلم-تئاتر تقاضای بسیاری وجود دارد و جای خالی آن حس می‌شود. به نظرم حضور من در این‌ بخش لازم است چون حس می‌کنم که در این‌جا کار موثری را انجام می‌دهم.

مدیر مرکز موسیقی بتهوون در خصوص وضعیت اقتصادی نشر فیلم مستند و فیلم-تئاتر بیان کرد: هیچ اثری که واقعاً تعریف فرهنگی داشته باشد، سود مالی ندارد. شاید از میان حدوداً 70 اثری که من منتشر کرده‌ام، 5،6 تای‌شان خیلی پرفروش شده باشند ولی بعضاً به تیراژ خودشان هم نرسیده‌اند. به این وجود، من از انتشار هیچ‌ کدام از این آثار پشیمان نیستم چون این کارها باید منتشر می‌شدند.

بابک چمن‌آرا برنامه کلی مرکز موسیقی بتهوون را این‌گونه شرح داد: تلاش ما بر این است که هر ماه یا هر 45 روز یک‌بار، یک فیلم مستند منتشر کنیم. حجم فیلم-تئاترهای در اختیار ما زیاد است و شاید الآن حدود 40 اثر در دست ما باشد. سوای آن‌که ما در برخی از ماه‌ها مثل فروردین نمی‌توانیم اثری را منتشر کنیم، تلاشمان بر این است که در ماه‌های دیگر سال در ماه حداقل 2،3 فیلم-تئاتر به بازار بفرستیم.

وی در خصوص نشر موسیقی مرکز بتهوون گفت: موسیقی‌هایی که مرکز موسیقی بتهوون منتشر خواهد کرد، شامل دو بخش است. بخش نخست آرشیو خانوادگی خود من است و بخش دوم شامل آثاری‌ست که آرتیست آن اثری به‌روز را ارائه داده باشد. ما الآن در بخش موسیقی، گزیده‌کارتر شده‌ایم و بیشتر یک سری ایده‌های جدید را منتشر می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره مجمع صنفی ناشران در پایان در خصوص جلسه‌های این مجمع اعلام کرد: در زمینه‌های مالیاتی، کپی رایت و ورک‌شاپ کارهای زیرساختی زیادی انجام شده که همه به زودی در شروع سال آینده متوجه آن خواهند شد.