سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری کنسرت "کویر" محمد معتمدی در روز یکشنبه اول اسفند با حضور این خواننده و برخی از عوامل اجرایی کنسرت در تالار حافظ تهران برگزار شد و این خواننده به ارائه برنامه‌های آتی خود پرداخت.

در شروع این نشست، محمد معتمدی در خصوص تور کنسرت "کویر" گفت: مرحله اول کنسرت "کویر"، ماه گذشته با اجرای در شاهرود و یزد آغاز شد و اجراهای 4 و 5 اسفند، مرحله دوم آن خواهد بود که با حضور تمام اعضای گروه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. اعضای این گروه را جوانان هنرمند با سنین پایین تشکیل می‌دهند که البته دارای تجربه خوبی در عرصه موسیقی هستند.

وی در خصوص قطعات اجرایی این کنسرت اظهار داشت: در یک سال اخیر تصمیم گرفتم که قطعاتی را با عنوان گاهنامه با فاصله زمانی مناسب به دست مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی برسانم. این قطعات به طوری ساخته‌ شده که مردم عام‌تری را به سمت موسیقی سنتی جذب می‌کند. از شش ماه پیش هم تصمیم گرفتم که این قطعات را به صورت زنده تحت عنوان کنسرت "کویر" به روی صحنه ببرم.

معتمدی ادامه داد: بنیاد فرهنگی هنری رودکی این فرصت و مجال را به ما داد که طی روزهای چهارم و پنجم اسفند این کنسرت را در تالار وحدت برگزار کنیم. لازم می‌دانم در اینجا از حسن همکاری مسئولان این بنیاد و تالار وحدت تشکر کنم.

این خواننده در ارتباط با قطعاتی که در کنسرت 4 و 5 اسفند اجرا می‌شود گفت: بخشی از قطعات رپرتوار این کنسرت مربوط به آلبوم "کویر" و از ساخته‌های خودم هستند. شاعر، خواننده و ناشر قطعه "کویر" خودم هستم و این قطعه برای من نماد خودکفایی بوده است. همچنین قطعات "پرواز" و "به یاد صیاد" بخشی از قطعاتی است که مردم در این سال‌های ارتباط خوبی نسبت به آن برقرار کردند و در این کنسرت نیز اجرا خواهند شد.

معتمدی درباره زمان ادامه یافتن تور کنسرت کویر گفت: تور کنسرت "کویر" تازه در ابتدای راه است. ما امسال به خاطر ایام فاطمیه (س) فقط در سه شهر تهران، یزد و شاهرود برای کنسرت برنامه‌ریزی کردیم ولی از ابتدای سال آینده در شهر شیراز، آمل و زادگاه خودم کاشان نیز به روی صحنه خواهم رفت. اولویت من برای کنسرت در شهرهای کوچک‌تر، برگزاری کنسرت رایگان است. من آمادگی کنسرت بدون بازده مالی و حتی با ضرر در شهرستان‌های کوچک را هم دارم که امیدوارم امکانش فراهم باشد.

خواننده قطعه پرطرفدار فیلم "سیانور" در خصوص بحث‌های مختلف در مورد اجرای این اثر پاپ توضیح داد: من با افتخار اعلام می‌کنم که این قطعه یک اثر موسیقی پاپ است که به عنوان تجربه شخصی آن را دوست داشته و از انتشار آن راضی هستم. تولید چنین اثری به پیشنهاد بهروز شعیبی کارگردان و بهزاد عبدی آهنگساز فیلم سینمایی "سیانور" صورت گرفت که به هر صورت این تجربه را فراموش نخواهم کرد. البته این را هم بگویم که تمامی آثاری که تاکنون از من تولید شده، در ژانر موسیقی اصیل ایرانی بوده است.

محمد معتمدی در خصوص قطع همکاری خود با حسین علیزاده گفت: من دو سال با استاد حسین علیزاده همکاری کردم و بیشترین تعداد کنسرت را با ایشان برگزار کردم. در این اجراها هیچ شرط و شروطی نه برای نوع تبلیغات و نه در مسائل مالی نداشتم. رپرتوار این اجراها هم بسیار سنگین و دشوار بود و خوانندگان معمولی نمی‌توانستند از پس خواندن آن برآیند. آخرین اجرای ما هم در زمستان سال گذشته بود و تا آخرین اجرا با کمال میل و رغبت در کنار استاد علیزاده و دیگر اعضای گروه بودم. باعث افتخار من است که با حسین علیزاده بودم، چراکه ایشان نام بزرگی در موسیقی ایرانی و هنر ایران است.

خواننده موسیقی اصیل ایرانی در خصوص نام‌گذاری‌ پردردسر گروه‌های خود بیان کرد: ما ابتدا یک گروه به نام "هم‌نوازان مهر" تأسیس کردیم که در دفتر موسیقی گفتند این اسم مشکلی ندارد چون اسمی شبیه به آن ثبت نشده است ولی مدتی بعد یک گروه دیگر مدعی شد که چنین نامی دارد. در ادامه یک گروه دیگر با یادی از استاد ادیب به نام "ادیب" تشکیل دادم که برای نام‌گذاری این اسم از دختر استاد ادیب اجازه گرفتم ولی دوباره همان مشکل قبلی پیش آمد و یک گروه دیگر مدعی داشتن چنین اسمی شد. در نهایت تصمیم گرفتم که نام خودم را برای گروه انتخاب کنم.

همچنین این خواننده از انتشار یک تک آهنگ جدید از خود خبر داد و گفت: به زودی تک قطعه جدیدی از من با عنوان "تختی" منتشر می‌شود که آهنگسازی این اثر را پوریا خادم فرزند رسول کشتی‌گیر سابق کشورمان انجام داده است. همچنین اجرای این اثر که در استودیو معروف اسمچکی ضبط شده را علی رهبری بر عهده داشته و در پراگ و با ارکستر ناسیونال چک این کار را انجام داده است.

تازه‌ترین کنسرت محمد معتمدی در روزهای 4 و 5 اسفندماه تحت عنوان کنسرت "کویر" در تالار وحدت شهر تهران برگزار خواهد شد.