سرویس استان‌های هنرآنلاین: در ابتدای این نشست تخصصی که با اجرای محمد بیک همراه بود سبحان مهدی‌پور مدیرموسسه آوای دل، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و تسلیت به خانواده‌های شهدای آتشنشان در مورد چگونگی اجرای اینگونه نشست‌ها توضیحاتی ارائه کرد و از همه هنرمندان صاحب صلاحیت در استان البرز جهت اجرا و حضور در این برنامه دعوت به عمل آورد.

وی حضور پرشور مخاطبین داخل سالن را دلیل بر علاقه مردم به ساز و آواز دانست و عنوان کرد: اگر برخی از مسئولین به این حضور پرشور دقت کنند راه را برای اجرای چنین برنامه‌هایی که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد هموارتر خواهند کرد.

در ادامه این برنامه اجرای ساز و آواز توسط 6 خواننده، مهران زمانی، محمود مخدوم، علیرضا فریدون‌پور، محمد ملاآقایی، علی جهاندار و سبحان مهدی‌پور صورت گرفت که هر کدام از این خواننده‌ها توسط یک ساز به هنرنمایی پرداختند.

امین صادقیان، مجید پایدار، محمدعلی کشانی، محمد عشقی و محمد امین اکبرپور نوازندگانی بودند که این خوانندگان را همراهی می‌کردند.

در این برنامه سبحان مهدی پور اجرای آواز خود را به استاد اقبال آذر تقدیم کرد و در پایان برنامه علی جهاندار به عنوان میهمان برنامه آوازی را به صورت مرکب‌خوانی به اجرا درآورد که موجب استقبال مخاطبین قرار گرفت.

در پایان سبحان مهدی‌پور ضمن قدردانی از مهندس موسی حسینی کاشانی و دیگر مدیران اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز جهت حمایت گفت: جناب مهندس کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خود از شاعران و ادیبان علاقه‌مند به فرهنگ فاخر ایران زمین هستند.

لازم به یادآوری است؛ اولین نشست تخصصی هنرمندان موسیقی البرز با عنوان "نقش تعزیه و تاثیر آن بر موسیقی دستگاهی" در هفتم دی‌ماه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.