به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: کنسرت بزرگ سنتی گروه سیاوش با خوانندگی همایون شجریان ١٨بهمن‌ماه در سرسرای شهدای قلاویزان برگزار خواهد شد.

وی مکان‌های فروش بلیت این کنسرت را گلفروشی گلستان رز، نمایندگی گوشی‌های موبایل سامسونگ و دفتر فنی مهندسی دکوبیز واقع در بلوار امام علی (ع) شهر ایلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: پس از حضور هنرمندان و خوانندگان برجسته ملی در این استان و از سوی دیگر علاقه و استقبال مردم فرهنگ دوست این استان نگاه مثبت چهره‌های بین‌المللی نظیر استاد شهرام ناظری، حافظ ناظری و همایون شجریان به ایلام و فرهنگ دیرپای آن معطوف شده است.

وی تأکید کرد: بدون شک اخلاق هنری ایلامیان سرمشق مناسبی برای مردم ایران‌زمین است که با وجود نبود سرسرای استاندارد برای اجراهای صحنه‌ای به خوبی نشان داده که هنر را پاس می‌دارند و رسم مهمان‌نوازی را به نیکی به جا می‌آورند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی ایلام گفت: بر این اساس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار اخیر خود با مجمع نمایندگان استان به معاونان هنری و سینمایی وزارتخانه دستور داده تا به هدف تقویت نشاط اجتماعی ایلام ضمن حضور در این استان، هنرمندان وجیه و شهیر ملی ایلام اعزام شوند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با سپردن امور به اهالی فرهنگ و هنر و توانمندسازی بخش خصوصی گام‌های مؤثری در راستای سالم‌سازی فضای فرهنگی و تقویت نشاط اجتماعی برداشته و از طرف دیگر استقبال شایسته و رفتار حرف‌های مردم هنردوست ایلام در کنار همدلی و هماهنگی مسئولان خدمتگزار زمینه مناسبی برای اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی و هنری فراهم خواهد آورد.

به گفته خودآموز، این اداره کل از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون نزدیک ١٠٠ کنسرت با حضور هنرمندانی چون استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری، زنده‌یاد مرتضی پاشایی، رضا صادقی، کیوان ساکت، علی‌اکبر شعاری، محسن یگانه به همراه چند جنگ شادی اجرا کرده است.

با توجه به استقبال مردم از هنر موسیقی و تقاضاهای مکرر برای اجرای کنسرت و برنامه‌های موسیقی سال گذشته برای نخستین بار شورای موسیقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با هدف رعایت فضای فرهنگ عمومی استان، بررسی فنی و محتوایی تقاضاها و ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای ارتقا این هنر اصیل تشکیل شد تا ضمن بهره‌گیری از صاحب‌نظران عرصه موسیقی، اجرای برنامه‌های موسیقی در استان از نظر کیفی و محتوایی مورد بررسی قرار گیرد.