سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی "آوای مهربانی" به سرپرستی سهیلا پورگرامی در روز 16 بهمن‌ ماه در کنسرتی متفاوت ویژه آقایان و بانوان در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و عواید حاصل از آن را صرف امورخیریه مرتبط با کودکان و بانوان بی‌سرپست می‌کند.

این گروه که معمولاً هر ساله در روز پرستار برنامه‌ای ویژه خانم‌ها اجرا می‌کند، امسال نیز در روز پرستار که مصادف با تولید حضرت زینب (س) است، کنسرتی را به روی صحنه می‌برد که علاوه‌بر خانم‌ها، آقایان نیز می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

کنسرت گروه "آوای مهربانی" در دو بخش برگزار می‌شود. این گروه در بخش نخست اجرای آثار تلفیقی و بازخوانی موسیقی‌های ماندگار قدیمی را دارد که پدرام درخشانی آن آثار را باز تنظیم کرده است. همچنین "آوای مهربانی" در بخش دوم کنسرت موسیقی فولکلور خراسانی، کردی و آذری را همراه با رقص‌های آیینی اجرا می‌کند و با اثر "رقص چوب" از ساخته‌های هوشنگ کامکار به پایان می‌رساند که حرکات آیینی آن توسط آقایان انجام می‌شود.

گروه "آوای مهربانی" در روز شنبه 16 بهمن‌‌ ماه با ۹ نوازنده و سه هم‌خوان به روی صحنه می‌رود که این نوازندگان سازهای فلوت، عود، کمانچه، پیانو، تار، دف، گیتار بیس و پرکاشن می‌نوازند.

مینو قاسم‌پور (قانون)، عسل ملک‌زاده (دف)، طراوت باباخانلو (فلوت)، رخساره رستمی (عود)، مرتضی فتحی (کمانچه)، سوگل ضامنی (تار)، یلدا صمدی (پیانو)، علی رضا مصدقی (پرکاشن) وعمید بنکدار (گیتار باس) نوازندگان گروه "آوای مهربانی" و همچنین صبا ضامنی، حسین صادقی و سهیلا پورگرامی هم‌آوایان این گروه می‌باشند. محمد رضا شریفی، علی علیایی‌نژاد، علیرضا شریفی و امیر خلیلی نیز در این کنسرت به اجرای حرکات می‌پردازند.

کنسرت گروه موسیقی "آوای مهربانی" با مشارکت موسسه "مهرآفرین"، عصر روز شنبه 16 بهمن ماه از ساعت 18 در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شود.