سرویس موسیقی هنرآنلاین: برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام ناصری‌پور رئیس ستاد جشنواره دهه فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن تسلیت بابت حادثه پلاسکو گفت: شهادت 16 آتش‌نشان را که در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به شهادت رسیدند، تسلیت عرض می‌کنم و از رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات به خاطر نشان دادن تلاش‌های آتش نشانان به سراسر دنیا که رکورد بی سابقه‌ای از تلاش دست جمعی در کشور بود، کمال تشکر را دارم.

صلاحی افزود: این حجم از آواربرداری در نوع خود بی‌سابقه بود. اهمیتی که دوستان ما برای مردم قائل شدند، درسی باشد برای کسانی که مدیریت و مسئولیت ساختمانی را برعهده دارند. ما انتظار داریم از این به بعد به اخطارهای ایمنی توجه کنند. در رابطه با این ساختمان 14 بار اخطار داده شده بود که اگر به آن توجه می‌شد، شاید امروز شاهد این حادثه غمناک نبودیم. آتش‌نشانان نیروهای فداکار هستند، اما چرا ما باید کاری کنیم که جانشان را به خطر بیاندازیم. این حادثه بزرگ، همه را غمناک و غمگین کرد. امیدواریم کسانی که شنونده سخنان شهردار و سایر مسئولین بودند به فکر ایمن سازی ساختمانشان بیفتند.

او ادامه داد: برپایی 9 ایستگاه فرهنگی با همکاری چهار منطقه در روز راهپیمایی 22 بهمن، غبارروبی از قبور شهدا، رونمایی کتاب شیخ زکزاکی، مراسم نورافشانی در میدان امام حسین، نقاشی دیواری با محوریت فرهنگسرای انقلاب، تجلیل از زنان در حوزه عفاف و حجاب، رونمایی از کتاب خانواده نسوه، بهره برداری از اولین و بزرگترین کتابخانه ویژه نابینایان، راه اندازی سینما و پارک کتاب کودکان در فرهنگسرای اشراق و... از جمله اقدامات این سازمان خواهد بود.

صلاحی همچنین گفت: پردیس تئاتر تهران آماده شده بود، اما به خاطر وضعیت شهدای آتش‌نشان افتتاح آن به بعد موکول شد. یک سالن سینما با 9 سالن تئاتر در مجموعه پردیس تئاتر تهران با تئاترهای دهه فجر آغاز به کار کرد، اما افتتاح رسمی آن به بعد موکلول شده است.این مکان دارای پنج سالن بوده ک هرکدام به اسم پنج بازیگر مطرح تئاتر نام گذاری خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در ادامه گفت: تجهیز پروژه باغ کتاب در مراحل پایانی قرار دارد و تنها پیمانکار خارجی در حال تجهیز مرکز تفریحی کتاب کودکان است که اگر این مهم نیز محقق شود پروژه باغ کتاب به زودی افتتاح خواهد شد.

صلاحی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جای خالی برنامه‌های هنری در ویژه برنامه‌های دهه فجر گفت: تمام مراکز هنری این سازمان ملزم به برگزاری تئاترهای خیابانی، تئاترهای صحنه‌ای، اکران فیلم مناسبتی هستند به گونه‌ای که 212 برنامه هنری در طول دهه فجر اجرایی خواهد شد، اما به دلیل کمبود وقت از بیان جزئیات خودداری کردیم.

در ادامه این نشست خبری حجت‌الاسلام ناصری‌پور رئیس ستاد جشنواره دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پیوند نسل چهارم انقلاب با موضوعات انقلاب مهم‌ترین برنامه سازمان شهرداری تهران در 22 منطقه است که تا 21 بهمن ادامه دارد. یک ماه با دانشگاه‌ها و اساتید درگیر هستیم و امیدواریم اتفاق خوبی رقم بخورد. نشان دادن دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر در ده سال گذشته یکی دیگر از برنامه‌های ما است. در حوزه کتاب، صندلی‌های تئاتر، خانه‌های فرهنگ و موضوع فرهنگ در سبد جامعه شهری تهران کارهایی است که صورت گرفته است. در طول دهه فجر از طریق مختلف دستاوردهای فرهنگ و هنر را به عنوان یک دستاورد انقلابی نشان خواهیم داد.

وی افزود: نشاط و آشنایی با مفاهیم انقلاب اسلامی در همه فرهنگسراها در روز جمعه انجام می‌شود . تجلیل از زنان و عفاف برنامه دیگری است که مورد توجه ویژه است و کتاب "خانواده اسوه" رونمایی خواهد شد.  تولیدات 12 سال گذشته محصولات فرهنگی جشنواره فیروزه را نیز در طول 8 روز نمایش خواهیم داد. 207 نفر از کارکنان سازمان، تولید کننده این محصولات هستند که در حوزه سبک زندگی است.