به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی آلبوم، پس از استقبال از پروژه‌ "نیشتمان 1" در اروپا، سهراب پورناظری از سال گذشته، کار بر روی دومین بخش از این پروژه را آغاز و در اروپا ضبط کرد، این اثر حالا به انتشار درآمده است. این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که این آهنگساز بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است.

این پروژه تاکنون در چند شهر اروپایی اجرای صحنه‌ای داشته است و قرار است در سالِ میلادی کنونی در برخی دیگر از کشورها ادامه پیدا کند. کارگردانی هنری این پروژه را حسین ذهاوی انجام داده و در آن نوازندگانی چون سهراب پورناظری (تنبور و کمانچه)، حسین ذهاوی (پرکاشن)، روبین واسی (پرکاشن)، ارتان تکین (بالابان و سرنا)، مهیار طریحی (سنتور و سنتور باس) حضور داشته‌اند و دنیا کمالی خوانش قطعات را بر عهده داشته است.

هم‌زمان با انتشار این اثر، مجله‌ی فرانسوی "تلراما" در گفت‌وگویی با آهنگساز اثر، عکس روی جلد خود را به آن اختصاص داده است. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی "آکورد کرایسز" پیش از این نیز با استقبال رسانه‌های اروپایی همراه شده بود و درباره‌ آن نوشته‌اند: آلبوم "نیشتمان" که در زبان کردی به معنای سرزمین مادری است، کیفیت بالایی دارد، اما درخشان‌تر از آن، گرد هم آمدن و همبستگی هنرمندانی از کشورهای مختلف کُردزبان است که تلاش می‌کنند میراثی مشترک را با روش‌هایی نوین و متفاوت عرضه کنند. سهراب پورناظری و گروه‌اش با این آلبوم، سنت و موسیقی کُرد را با ظرافت و توازن کامل به گوش همگان رسانده‌اند.