سرویس موسیقی هنرآنلاین: پیروز بشردوست آهنگساز که آلبوم "جانان" او در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در بخش آهنگسازی پاپ بی‌کلام، نامزد شده بود، درباره وضعیت جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور کلی جشنواره موسیقی فجر اتفاق خوبی است و بهتر است مانند این جشنواره در طول سال چندین بار برگزار شود، زیرا پیشکسوتان و هنرمندان جوان در کنار یک دیگر جمع می‌شوند و هنر خود را ارائه می‌دهند.

بشردوست ادامه داد: مهم این است که از هنرمندان برجسته در هر حوزه‌ای دعوت شوند و هنرمندان هم قبول کنند زیرا تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد جشنواره موسیقی به رشد کافی نمی‌رسد.

این آهنگساز افزود: به نظر من بودجه‌ای که برای جشنواره در نظر گرفته می‌شود کم است. در نتیجه اگر مسئولین کمی بیشتر به این هنر توجه کنند، شاهد رشد موسیقی خواهیم بود.

بشردوست با اشاره به اینکه امسال به موسیقی نواحی بیشتر توجه شد، گفت: خوشبختانه امسال موسیقی نواحی در جشنواره دیده شد. متأسفانه این نوع موسیقی کمتر دیده می‌شود زیرا به خوبی برای نسل جدید و جوان معرفی نشده است و در بسیاری از مواقع این نوع موسیقی را با موسیقی سنتی اشتباه می‌گیرند. به نظر من باید فرهنگ‌سازی شود و کاری کنیم تا برای نسل امروز جذابیت داشته باشد.

او افزود: اثر من یک کار تلفیقی یعنی الکترونیکی و مقامی بود و اصلاً ربطی به این حوزه نداشت. البته من تا حدی حق می‌دهم، زیرا این اولین آلبومی است که در این ژانر و به این صورت منتشر شده است. همچنین ما ژانر الکترونیک نداریم، در صورتی که باید داشته باشیم زیرا افرادی مانند من در این حوزه کار می‌کنیم.

بشردوست در ادامه تأکید کرد: جشنواره موسیقی امسال نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود. فقط تنها سؤال من این است که داوران بر اساس چه معیارهایی انتخاب می‌کنند؟ همچنین در بخش پاپ جایزه بهترین کیفیت موسیقی را نداریم، در صورتی که کیفیت حرف اول را می‌زند.

این آهنگساز در پایان گفت: باید به هنرمندان جوان میدان بدهند. همچنین از ژانرهای جدید هم حمایت شود تا همه با این ژانرها آشنا شوند.

نخستین آلبوم موسیقی بشردوست با عنوان "جانان" 26 مردادماه در سراسر کشور منتشر شد. این اثر در سبک تلفیقی الکترونیک-مقامی تولید شده است.

بشردوست که در زمینه موسیقی الکترونیک تحصیل کرده، در این آلبوم، موسیقی غنی نواحی ایران را با موسیقی مدرن الکترونیک تلفیق کرده است.

بشردوست پیش از این قطعه "توبه" را با همراهی محسن شریفیان، سرپرست گروه لیان منتشر کرده بود.