سرویس موسیقی هنرآنلاین: هفته نخست بهمن‌ماه با اتمام سی و دومین جشنواره موسیقی فجر و لغو برخی از کنسرت‌های تهران و شهرستان‌ها به علت همدردی با سانحه‌دیدگان واقعه پلاسکو آغاز شد و با چندین اجرای پرشور در سالن‌های کنسرت موسیقی در سراسر کشور به پایان خواهد رسید.

پس از اتمام سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، برخی از خوانندگانی که در قالب این جشنواره اجرا نداشتند، اکنون بهترین فرصت را پیدا کرده‌اند تا عرض اندام کنند و عده‌ای از خواننده‌های حاضر در جشنواره نیز همچنان پر کار هستند و سعی دارند از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را داشته باشند چرا که مدتی بعد به علت شروع ایام فاطمیه (س)، برگزاری کنسرت در سراسر کشور تعطیل خواهد شد.

اجراهای این هفته کاملاً متأثر از فاجعه ساختمان پلاسکو خواهد بود. در شروع این هفته اجراهای روز دوم بهمن همگی به علت اعلام عزای عمومی در کشور تعطیل شدند و در روزهای سوم و چهارم نیز برخی از کنسرت‌های شهرستان‌ها به دلایلی مختلف لغو گردید. بنابراین نیمه اول هفته جاری برای اجرای کنسرت یک نیمه کاملاً ساکت و آرام بود، اما انتظار می‌رود که پس از یک شب آرام دیگر در تاریخ 5 بهمن‌ماه، سالن‌های کنسرت موسیقی در شب‌های 7،6 و 8 بهمن مملو از تماشاگر باشند و کنسرت‌های متعددی در سراسر کشور برگزار شود.

در ادامه برخی از مهم‌ترین کنسرت‌های موسیقی تهران و شهرستان‌ها در روزهای 5 تا 8 بهمن معرفی خواهند شد:

پردگیان باغ سکوت – 5 بهمن ساعت 20 (تالار انتظار کرمانشاه)

تازه‌ترین کنسرت شهرستانی "پردگیان باغ سکوت" با هنرنمایی کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده برجسته کشور در روز 5 بهمن ماه در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد. این نوازنده با سابقه کمانچه در حالی روز سه‌شنبه به زادگاه خود سفر می‌کند که شب گذشته کنسرت او علیرغم اخذ تمامی مجوزهای لازم در استان قزوین لغو شد. کیهان کلهر همچون سایر اجراهای "پردگیان باغ سکوت"، به همراهی نوید افقه (تنبک)، علی‌ بهرامی‌راد (سنتور) و هادی آذرپیرا (تار) به روی صحنه تالار انتظار می‌رود و قطعاتی چون "سرمست"، "پریشان"، "عیبت مه‌گین"، "طرقه" و یک اثر بی‌کلام را به مردم شهر کرمانشاه تقدیم خواهد کرد.

محسن یگانه – 6 ،7 ، 8 بهمن ساعت‌ 15 ،18 ، 21 (سالن فخرالدین اسعد گرگانی)

با استقبال فراوان از بلیت‌فروشی کنسرت محسن یگانه در گرگان، اجراهای این خواننده پاپ تمدید شد تا او ظرف 3 روز 7 بار در سالن فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه برود و به میهمانی مردم شهر گرگان بنشیند. یگانه که اصالتاً گرگانی است، در یک سال اخیر در در زمینه برگزاری کنسرت کم‌کارتر شده بود اما پس از ایام محرم و صفر، توری جدید کنسرت‌های خود را آغاز کرد و در این بین اجرای در چند شهر مهم کشور را در برنامه خود قرار داد. او در روزهای 6و7 بهمن در ساعت 18 و 21 و در روز 8 بهمن در ساعت 15،18 و 21 در مقابل هم‌شهری‌هایش قطعاتی از آلبوم‌های "نفس‌های بی‌هدف"، "رگ خواب"، "حباب" و "نگاه من" را می‌خواند.

علیرضا عصار – 6 ،7 ،8 بهمن ساعت 18:30 و 21:30 (سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران)

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در 3 روز پایانی هفته نخست بهمن‌ماه در اختیار علیرضا عصار و طرفداران این خواننده نسل اولی موسیقی پاپ است. در این سه شب عصار پس از 6 سال دوری از صحنه طی 6 اجرا به رهبری پویا نیکپور از طرفداران خود پذیرایی می‌کند. در این اجراها نوازندگانی چون همایون نصیری، آرش پژند مقدم، دارا دارایی و... بر روی صحنه سالن میلاد دیده خواهند شد. این خواننده در کنسرت پیش رو قطعاتی از آلبوم‌های گذشته خود را اجرا خواهد کرد. او هم اکنون در تدارک تهیه و انتشار آلبوم جدیدش نیز می‌باشد و این احتمال می‌رود که در کنسرت‌ آخر هفته از چند قطعه جدیدش نیز رونمایی کند. این کنسرت به همت موسسه "آوای هنر" و به تهیه‌کنندگی "محمد جلیل‌پور" برگزار خواهد شد.

فریدون آسرایی – 6 بهمن ساعت 18:30 (سالن هلال احمر کرمان)

خواننده آلبوم "عشق یعنی" پس از کنسرت موفقش در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، تور کنسرت‌های شهرستانی خود را آغاز کرده که در ادامه این تور در روز 6 بهمن‌ماه در سالن هلال احمر شهر کرمان مهمان مردم این شهر خواهد بود. فریدون آسرایی برای اجرا در شهر کرمان از حضور نوازندگانی چون کارن زیاری (پیانو و کیبورد)، امیرحسین محمودی (ویولن)، مهرناز دبیرزاده (دف و سازهای کوبه‌ای)، فرهاد بهرام (گیتار بیس)، سعید خانزاد (گیتار الکتریک)، بهزاد اشعاری (درامز) وایمن خراسانی‌راد (گیتار الکتریک) بهره می‌برد. او در اجرای خود در سالن هلال احمر، ضمن خاطره‌سازی با قطعات پرطرفدار "آهای خوشگل عاشق" و "سلام"، تمامی آثار آلبوم جدیدش به نام "عشق یعنی" را نیز اجرا خواهد کرد.

محمد علیزاده – 7 بهمن ساعت 21 (سالن همایش‌های انزلی)

پرکارترین خواننده موسیقی پاپ در سال 95 پس از برگزاری حدود 20 سئانس کنسرت طی ماه‌های آذر و دی در شهر تهران، این‌بار تور کنسرت‌های آلبوم جدید خود را در شهرستان‌های کشور پهن کرده است. محمد علیزاده که در تاریخ 26 دی‌ماه سومین آلبوم رسمی‌اش به نام "گفتم نرو" را منتشر کرد، در تازه‌ترین کنسرت خود در شهر بندری انزلی قطعات آلبوم جدیدش را اجرا می‌کند. "گاهی بخند"، "بیمارم"، "بی معرفت" و "40 درجه" قطعاتی هستند که علیزاده از آلبوم جدیدش اجرا می‌کند. او همچنین چند اثر خاطره‌انگیزش به نام‌های "این اولین باره"، "جز تو" و "هواتو کردم" را نیز به طرفدارانش در شهر انزلی تقدیم خواهد کرد.

کنسرت ناگفته – 7 بهمن ساعت 19 (سالن امام خمینی کرمانشاه)

ناظری‌ها نیز به مانند کیهان کلهر در هفته نخست بهمن‌ماه برای اجرا به زادگاه‌‌شان می‌روند. در تازه‌ترین کنسرت از تور جدید اجراهای "ناگفته"، حافظ ناظری به همراه پدرش شهرام ناظری در روز پنج‌شنبه 7 بهمن با اجرای قطعات آلبوم "ناگفته" برای مردم زادگاه خود خواهند خواند. این کنسرت پیش‌تر قرار بود در روز 23 دی برگزار شود که به خاطر اعلام عزای عمومی در کشور، به روز 7 بهمن موکول شد. در این کنسرت شهرام و حافظ ناظری قطعاتی را به زبان کردی نیز اجرا خواهند کرد. اجرا در شهرهای بوشهر، رشت، اراک، کرمانشاه، بندرعباس، خوزستان، کرج، سمنان و تهران برنامه تور زمستانی کنسرت "ناگفته" را تشکیل می‌دهد.

سالار عقیلی – 7 بهمن ساعت 19 و 22 (برج میلاد تهران)

سالار عقیلی در تازه‌ترین کنسرت خود در روز 7 بهمن طی دو سئانس 19 و 22 به همراهی ارکستر بزرگ کلاسیک "راز و نیاز" و گروه "قمر" به روی صحنه سالن همایش‌های برج میلاد تهران خواهد رفت. سالار عقیلی  در این کنسرت در دو بخش مختلف اشعار شاعران معاصر و شاعران کلاسیک را اجرا خواهد کرد. اعضای ارکستر "راز و نیاز" را برای اجرای این کنسرت، حریر شریعت‌زاده (پیانو و دف)، محمدرضا اسکندری (تار باس)، داوود منادی (ویولنسل)، علی‌رضا دریایی (کمانچه)، سحاب تربتی (تمبک)، روزبه زرعی(کاخن)، فردین لاهورپور (نی)، علی خشتی‌نژاد (تار)، حسین محمودی‌مجد (سنتور) و بابک میرزایی (عود) تشکیل می‌دهند.

حمید حامی – 7 و 8 بهمن ساعت 21 (تالار وحدت تهران)

حمید حامی خواننده پاپ کلاسیک که آخرین بار در شب یلدا در تالار وحدت شهر تهران از طرفدارانش پذیرایی کرده بود، در روزهای 7 و 8 بهمن‌ماه نیز طی دو اجرا در ساعت 21، کنسرت یلدایی خود را تکرار خواهد کرد. این خواننده که در شرف تهیه و انتشار آلبوم جدیدش در سبک پاپ است و یک آلبوم کلاسیک را نیز در دست تهیه دارد، در کنسرت پیش رو قطعات آلبوم "یک لحظه عاشق شو" را به همراه منتخبی از سایر آثارش اجرا می‌کند. حامی احتمالاً در اجراهای 7 و 8 بهمن، ضمن استفاده از نوازندگانی چون محمدرضا عقیلی و رضا تاجبخش بر روی صحنه، از چند نوازنده هنرجوی جوان نیز رونمایی خواهد کرد. کنسرت حمید حامی در تالار وحدت تهران به همت موسسه "کامیاب بهاران" و به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار می‌شود.

علیرضا قربانی – 8 بهمن ساعت 18:30 و 21:30 (سالن همایش‌های برج میلاد تهران)

تازه‌ترین کنسرت آلبوم‌های "دخت‌ پری‌وار" و "من عاشق چشمت شدم" با صدای علیرضا قربانی و با اجرای آثاری از فردین خلعتبری و مهیار علیزاده در روز جمعه 8 بهمن طی دو سئانس در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. کنسرت‌های آلبوم "دخت‌ پری‌وار" از اواخر سال گذشته آغاز شده و تا تابستان امسال ادامه داشت و پس از آن قطعات آلبوم "من عاشق چشمت شدم" نیز به رپرتوار کنسرت‌های قربانی اضافه شد تا این خواننده با دستی پرتر به روی صحنه برود. میثم مروستی (ویولن و مایستر ارکستر)، نیلوفر محبی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، حسام صدفی‌نژاد (ابوا)، میلاد عباسی (هورن)، امیر دارابی (پیانو)، آرین کشیشی (گیتار باس)، همایون نصیری (پرکاشن) و پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک) برخی از نوازندگانی هستند که در کنسرت‌های قربانی همراه با او به روی صحنه می‌روند.

کامران رسول‌زاده – 8 بهمن ساعت 18 و 21 (تالار ایوان شمس تهران)

کامران رسول‌زاده جدیدترین کنسرتش را در هفتمین روز فاجعه ساختمان پلاسکو به یاد آتش‌نشانان قهرمان شهید یا زخمی‌شده این حادثه روی صحنه می‌برد. این خواننده به همراه یک تیم حرفه‌ای از تئاتر، اتفاق نمایشی ویژه‌ای برای پاسداشت رشادت‌های آتش‌نشانان فداکار تدارک دیده‌ و تالار ایوان شمس اجرا می‌کند. همچنین عواید حاصل از این کنسرت برای شادی روح شهدا و سایر درگذشتگان و به نیت بهبودی مصدومین فاجعه پلاسکو، به موسسات حامی کودکان کار اختصاص پیدا خواهد کرد. این کنسرت به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری "آوای هنر کامران" به مدیریت کامران رسول‌زاده برگزار خواهد شد و در آن رسول‌زاده ضمن اجرای قطعات آلبوم "دستای نامحرم" و برخی از تک ‌آهنگ‌هایش، از قطعه جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد.