سرویس موسیقی هنرآنلاین: خنیاگران پنج اقلیم چهارشنبه غروب در تالار رودکی به صحنه رفت.

در این کنسرت ده تن از هنرمندان جوان و پیشکسوتان اعم از بخشی‌ها، عاشیق‌ها، شاعران بلوچ، صوت‌خوان‌های مناطق دامنه البرز، خراسان بزرگ، ترکمن، بلوچستان به هنرنمایی پرداختند.

ابتدا حسین ولی‌نژاد (بخشی) به صحنه آمد و قطعاتی از خراسان شمالی را برای مخاطبان اجرا کرد. سپس قدرت میرزاپور (عاشیق) با تشویق مخاطبان روی صحنه حاضر شد و به اجرای قطعاتی از آذربایجان پرداخت.

همچنین طواق سعادتی و امین سعادتی قطعات ترکمن را اجرا کردند.

ششمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی

در ادامه نصرت الله زرگر (موسیقی رومانیوهای ایران) و پهلوان خداداد زنگ شاهی موسیقی بلوچستان را برای مخاطبان اجرا کردند.

سپس تاج محمد جنگی پور (دونلی نواز جوان) قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. در پایان ناصر وحدتی قطعاتی از موسیقی گیلان را اجرا کرد.

کنسرت ارکستر نغمه باران

ارکستر نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی چهارشنبه شب در تالار رودکی برنامه اجرا کرد.

این کنسرت شامل دو بخش بود که در ابتدای بخش اول قطعات شوشتری برای ویولن و ارکستر، اورتور رقص گیسو، رقص گیسو و کنسرتو برای سنتور و ارکستر برای مخاطبان اجرا شد.

ششمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی

در ادامه قطعات باران، دل رسوا و شیدا توسط اعضای گروه اجرا شد. بخش دوم این کنسرت با قطعه راپسودی چهارگاه برای تار و ارکستر و رنگ اصفهان آغاز شد.

سپس قطعات تنها منشین، به یاد آن گذشته، مرغ شباهنگ یا الو زد به دلم، آیریلیق، کوچه لر و ساری گلین برای مخاطبان اجرا شد. آخرین قطعه این کنسرت به خاک مهرآینن اختصاص داشت.

در این کنسرت از سازهای ویولن یک، ویولن دو، ویولن آلتو، ویلنسل، فلوت، ابوا، کلارینت، ساکسفون، تار، عود، مراژ، سنتور، تمبک، پیانو و... استفاده شده بود.

در این کنسرت علی امیرقاسمی (سرپرست/خواننده)، آرمین تاج بخش (رهبر و مدیر فنی ارکستر) و حدیث تیموری (گوینده) حضور داشتند.

عکس ها : گاتا ضیاتبری