سرویس موسیقی هنرآنلاین: در چهارمین شب پاپ جشنواره موسیقی فجر نوبت به اجرای میثم ابراهیمی رسید. این خواننده پاپ برای اولین بار اجرای جشنواره‌ای خود را تجربه کرد.

شمارش معکوس ده ثانیه‌ای آغاز شد. در سالن هنوز تعدادی از صندلی‌ها خالی بودند اما جمعیت حاضر با تشویق از ابراهیمی و ارکسترش دعوت کردند. پس از دقایقی سکوت توأم با همهمه، ارکستر شروع به نواختن "دریا" کرد. ابراهیمی همزمان با خواندن این قطعه روی صحنه آمد و صدای دست و جیغ جمعیت آغاز شد. او در حین این قطعه با حاضران سلام و احوالپرسی کرد. دومین قطعه، تک قطعه‌ای تازه منتشرشده از او با نام "یه جور خاص" بود. صدای همراهی‌ها با خواننده در این قطعه شروع شد. این همراهی نشان از رضایت طرفداران او از این قطعه جدید داشت.

"حس تو" با صدای همخوانی جمعیت شروع به نواختن شد و با تشویق به پایان رسید.

"خسته‌ام"، قطعه مشترک او و محمد علیزاده با ترانه‌ای مهرزاد امیرخانی، قطعه بعدی بود. پس از "خسته‌ام"، قطعه ریتمیک "نفس عمیق" دست زدن‌های مرتب را با ریتمش داشت.

"خیلی دوست دارم آلبوم تیک زودتر منتشر شود." ابراهیمی پس از این جمله قسمتی از ترانه قطعه "یادته" را خواند.

پس از "خواهش"٬ "عشقم" از آلبوم "تگرگ" فضای سالن را عوض کرد و شور و هیجان را به میلاد برگرداند. در ادامه "ستاره بارون" با تکرار "داری ستاره بودن می‌کنی شبای غمگین منو... " به انتها رسید.

چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی

ابراهیمی خواست تا جمعیت شروع "چشمامو بستم" را با او بخوانند. میلاد یک‌صدا شد: "یکی همیشه هست که عاشق منه، نگام که میکنه پلک نمی زنه... " نوای ویولن صدا همخوانی را ادامه داد و سپس ارکستر شروع به نواختن ملودی این قطعه که‌ در ماه رمضان پخش می‌شد کرد. در این قطعه صدای همخوانی به جایی رسید که‌ ابراهیمی سکوت می‌کرد تا صدای حاضران در سالن بپیچد.

پس از این قطعه محبوب، او قسمت دیگری از آلبوم منتشر نشده "تیک" را خواند و بعد قطعه "شاید عاشقتم" طنین‌انداز شد.

"جدایی" اجرا شد و پس از آن ابراهیمی در حین هنرمندی هر یک از اعضای ارکسترش آن‌ها را معرفی کرد.

 در ادامه ابراهیمی قطعه "عشق" را خواند. جمعیت کلمه عشق از این ترانه را یک‌صدا تکرار می‌کردند.

نام قطعات پیشنهادی برای تکرار شدن، شنیده می‌شد. ابراهیمی قطعه شاد "یه جور خاص" را از میان آن‌ها انتخاب کرد. "یه جور خاص" و "حس تو" به عنوان قطعات پایانی دوباره نواخته شدند.

ابراهیمی در میان قطعاتش اعلام کرد اوایل بهمن‌ماه سومین آلبوم خود را با نام "تیک" منتشر می‌کند.

حامد حمیدی نوازنده گیتار کلاسیک، کیوان فرشیدنیا نوازنده گیتار باس، علی پناهیان نوازنده درامز، امین قیاسی نوازنده پرکاشن، احسان رنجور نوازنده ویولن، علی حقیقی نوازنده گیتار الکتریک، پیمان محبت پور نوازنده کیبورد به رهبری عماد لاریجانی، نوازنده پیانو، روی صحنه ابراهیمی را در اجرای قطعاتش همراهی کردند.

سیاوش قمصری، اشوان، رسول ترابی، ... از مهمانان این اجرا بودند.

اولین حضور جشنواره‌ای اشوان  

سئانس دوم اجرای پاپ روز دوشنبه در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به اشوان اختصاص داشت.

این خواننده جوان که‌ کنسرت‌هایش پس از ورود رسمی او به عرصه موسیقی کشور مورد استقبال نسل جوان قرار گرفته است، کنسرت جدید خود را در قالب جشنواره روی صحنه برد و برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد.

چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی

این خواننده پس از اجرای اولین قطعه و خوش‌وبش با حضار، گفت: امشب باید خاطره‌ساز شود. ما حدوداً تا دو ماه دیگر که آلبوم منتشر شود کنسرتی در تهران نخواهیم داشت و امشب باید انرژی لازم برای این مدت را ذخیره کنیم!

 اشوان سپس با اجرای دو قطعه "حواست نیست" و "بعد من"، فضای حسی بر سالن حاکم کرد.

قطعه بعدی "بگو دروغه" بود که از اولین آلبوم اشوان است. هم‌زمان با اجرای این قطعه، متن ترانه‌اش روی نمایشگر سالن به نمایش درآمد تا مخاطبین به هم‌خوانی با اشوان بپردازند.

 پس از "بعد من"، سراغ قطعه جدیدی رفت. ترانه این قطعه روی مانیتورها نمایش داده شد. حاضران هم ترانه را از روی مانیتورها دنبال کردند و دست از هم‌صدایی با خواننده محبوبشان نکشیدند. اشوان نظر جمعیت را در مورد این قطعه پرسید، جمعیت با جیغ نشان دادند که‌ این قطعه را دوست داشتند.

"چرا گریه کردم" و "شمع‌ها رو روشن کردم" بی‌وقفه پشت هم اجرا شدند و با ریتم خود نگذاشتند هیجان سالن فروکش کند.

"چه خوبه حالم" حال و هوای شاد را به کنسرت برگرداند و صدای تشویق و جیغ را دوباره بلند کرد. اشوان خواست نور گوشی‌ها با قطعه بعدی همراه شود. نام "تنها شدم" باعث جیغ جمعیت شد، اشوان هم بی‌فاصله سراغ این قطعه رفت. "تنها شدم" علاوه بر هم‌صدایی‌ها، همراهی ستاره‌ای نور گوشی‌ها را با خود داشت.

اشوان ابتدا قطعه جدید دیگری اجرا کرد، ترانه این نیز روی مانیتورها برای هم‌خوانی نقش بست. سپس ارکستر "بهت مریضم" را نواخت. این قطعه پرطرفدار، به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و پرشورترین قطعه این شب شد.

اشوان "تنها شدم" را با صدای پیانو خواند و همراهی جمعیت خواست. حاضران هم همزمان با حرکت دادن نور گوشی‌هایشان، ترانه این قطعه را تکرار کردند.

اجرا دوباره "شمع‌ها رو روشن کن" و " بهت مریضم" پایان‌بخش اولین اجرای جشنواره‌ای اشوان بود.

صدای همخوانی جمعیت در تمامی قطعات نشان از محبوبیت قطعات این خواننده در میان طرفدارانش داشت.

آرش سعیدی (گیتار باس)٬ کیان ایرجی (گیتار کلاسیک)، سعید شمس (کیبورد و سازهای الکترونیک)، مصطفی شعبانی (ساکسوفون)٬ برنا شفیع‌زاده (درام)٬ مهرداد خداوند دوست (داربوکا) به رهبری نیما رمضان نوازنده گیتار الکترونیک اعضای ارکستر بودند.

اشوان از رسول ترابی به عنوان برادری که کمک و همراهی زیادی با او در مسیر فعالیت هنری‌اش داشته تشکر کرد.

عکس ها : شراره سامعی