سرویس موسیقی هنرآنلاین: در سئانس دوم از سومین شب اجراهای تالار رودکی کنسرت ترانه‌های ماندگار برگزار شد. این کنسرت توسط آنسامبل کوچکی متشکل از آرمین قیطاسی سرپرست گروه و نوازنده فلوت، مهرداد عالمی نوازنده ویولنسل و امیر دارابی نوازنده پیانو به همراه مهدی محمدی و یاشار احمدی خوانندگان تنور اجرا شد.

کنسرت ترانه‌های ماندگار به اجرای تعدادی از آثار شناخته شده قدیمی اختصاص داشت که نیمی از آن‌ها را ترانه‌های ترکی تشکیل می‌داد. برنامه با اجرای ترانه فولکلور "دل دیوانه" با صدای یاشار احمدی آغاز شد و پس از آن ترانه ترکی " قزنفیل" اثر واصف آدی گوزلوف توسط دو خواننده اجرا شد. در این قطعه دو خواننده بدون همخوانی کردن، بخش‌های مختلفی از ترانه را اجرا کردند.

"جان مریم" ترانه بعدی این کنسرت بود که برای دومین بار در این دوره از جشنواره به اجرا درآمد. این ترانه ماندگار که شب گدشته نیز توسط ارکستر خانه هنرمندان اجرا شده بود، این بار با تنظیمی متفاوت توسط مهدی محمدی اجرا شد. ترانه ترکی "تزگل" به آهنگسازی توفیق قولیف توسط دو خواننده اجرا شد و "بی سرانجام" اثر بابک افشار و با شعر تورج نگهبان را یاشار احمدی خواند. اجرای دو ترانه ترکی "آیریلیق" و "من سنیم، سن منیم" پایان بخش قسمت اول برنامه بود.

سومین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی

بخش دوم کنسرت با ترانه ترکی "سئوگی والسی" و اجرای مهدی محمدی آغاز شد و پس از آن نوبت به یکی از زیباترین قطعات این کنسرت "عاشقم من" رسید. این ترانه مشهور با آهنگسازی مجید وفادار و شعری از رهی معیری، توسط دو خواننده اجرا شد و در بخش‌هایی از آن اجرای دو صدایی خوانندگان شنیده شد.

"سئوگیلیم" اثر توفیق قولیف و با صدای یاشار احمدی، "انتظار شیرین" به آهنگسازی ناصر حسینی و با صدای مهدی محمدی، "سنده قالماز" اثر توفیق قولیف و با صدای یاشار احمدی، قطعات بعدی این برنامه بودند. قطعه بعدی که به اجرا در آمد "ستاره" نام داشت که شعر و آهنگ آن هم متعلق به مهدی محمدی بود و توسط خود او اجرا شد.

کنسرت ترانه‌های ماندگار توسط آنسامبلی کوچک اما کامل اجرا شد و رابطه قوی اعضای گروه با یکدیگر باعث اجرای برنامه‌ای یکدست شد. دو خواننده با اجرایی قوی و روان، توانایی خود را در اجرا نمایان کردند و تنظیم‌های آرمین قیطاسی بر روی ترانه‌هایی که قبلا با سازبندی‌های دیگری شنیده شده بودند توانست نظر شنوندگان را جلب کند. امیر دارابی نوازنده جوان پیانو که مدتی است نام او به عنوان پیانیست سبک جَز بسیار مطرح شده است در این کنسرت نشان داد که در اجرای انواع دیگر موسیقی هم توانایی بالایی دارد.