سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمیدرضا نوربخش روز یکشنبه پس از تماشای کنسرت مشترک کیان پورتراب و آرش ملاکریمی در سالن برج آزادی، از آن به عنوان یک اجرای خوب یاد کرد و گفت: حضور گروه‌های تلفیقی و مخاطبان آن‌ها در جشنواره فجر جای تقدیر دارد. به نظرم این یک جریان دو سویه‌ است. جشنواره موسیقی فجر هم می‌تواند به این جریان کمک کند و باعث شود که این ژانر موسیقی به بالندگی و تعالی برسد.  

رئیس سی و دومین جشنواره موسیقی فجر درباره بخش تلفیقی جشنواره بیان کرد: این ژانر موسیقی به تازگی بین یک سری از هنرمندان و موسیقیدان‌های جوان شروع شده است و می‌تواند به بلوغ و بالندگی برسد. ما گروه‌های تلفیقی را به این قصد به جشنواره دعوت کرده‌ایم که بتوانیم به رشد متناسب و تعالی آن کمک کنیم. به هر حال ژانر تلفیقی طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری از مباحث روز اجتماع می‌تواند در این موسیقی جریان داشته باشد.

نوربخش در پاسخ به پرسشی در ارتباط با لغو کنسرت دولتمند خالف خواننده تاجیکی در جشنواره فجر گفت: استاد دولتمند خالف در جریان آماده شدن برای ویزای ورود به ایران، برادرشان را از دست دادند که این اتفاق یک و تألم و تأسف روحی برای ایشان داشت که متأسفانه تأثیر بدش را روی حال جسمانی خود او گذاشت. ایشان هیچوقت حرف از لغو اجرا نزدند و حتی ویزای‌شان هم گرفتند ولی متأسفانه سکته بر ایشان عارض شد و نتوانستند به ایران بیایند.

وی در خصوص وضعیت جسمانی دولتمند خالف تصریح کرد: در تاجیکستان کنسول‌گری و سفارت جمهوری اسلامی ایران جویای حال ایشان هستند و ما هم با ایشان در تماس هستیم. من دو سه مرتبه خودم پیگیر حالشان شدم. ایشان تا به امروز در یک بیمارستان دولتی تاجیکستان بستری بودند و امروز به یک بیمارستان خصوصی منتقل شدند.

رییس جشنواره موسیقی فجر درباره پدیده کنسرت آنلاین در جشنواره فجر توضیح داد: جریان کنسرت‌های آنلاین یک جریان نو پا است. هر چقدر که تکنولوژی پیش می‌رود و رشد می‌کند، باید در بستر فعالیت‌های فرهنگی هم قرار بگیرد. مخاطبینی که می‌توانند به برنامه‌های جشنواره بیایند، محدود هستند و عمدتاً از اهالی شهر تهرانند. از آن‌جایی که مخاطبین موسیقی و جشنواره فجر خیلی گسترده هستند، لازم بود بستری آماده شود تا مخاطبان بیشتری بتوانند برنامه‌های این جشنواره را تماشا کنند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه هزینه‌ کنسرت‌های موسیقی هزینه‌ خیلی گران است. بنابراین ما سعی کردیم امکانی را فراهم کنیم که مخاطبان موسیقی در شهرستان‌ها و حتی مخاطبان تهرانی بتوانند کنسرت مورد علاقه‌شان را با هزینه کمتری در خانه‌های‌شان تماشا کنند.

نوربخش در پایان به بازخورد اجرای کنسرت آنلاین در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و توضیح داد: از کنسرت آنلاین سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خیلی خوب استقبال شده است. ما در تلاشیم که این فضا را در کل کشور به خصوص در شهرهای دور افتاده و نقاط محروم به وجود بیاوریم تا آن‌ها هم بتوانند از بسته فرهنگی کنسرت استفاده کنند، چرا که به نظرمان علاقه‌مندان واقعی و جدی‌ترین مخاطبان موسیقی همان ساکنان مناطق دور افتاده و محروم کشور هستند. به هر حال امیدواریم که امکانات‌ بیشتر شود و مخاطبان گسترده‌تری بتوانند برنامه‌های کنسرت را تماشا کنند.